Zakładasz sklep internetowy z meblami? O tym nie możesz zapomnieć!

nowy sklep internetowy z meblami

Branża meblarska to jeden z handlowych “evergreenów”. Oczywiście skala obrotu je w przypadku żywności czy ubrań, ale sprzedaż sof, stołów czy krzeseł to jeden z najbardziej uniwersalnych pomysłów na biznes. W końcu ludzie nigdy nie przestaną wymieniać mebli czy kupować ich do nowych mieszkań oraz domów.

Choć stacjonarne salony meblowe cieszą się niezmiennie dużym zainteresowaniem, coraz więcej sklepów przenosi się do internetu. Albo przynajmniej działa tam równie prężnie, co w stacjonarnych placówkach.

Zanim jednak założysz sklep internetowy z meblami, powinieneś pamiętać o kilku ważnych zasadach, które zwiększą Twoją szansę na sukces. Dotyczą zarówno współpracy z tradycyjnymi sklepami, jak i wskazówek dotyczących strony internetowej. Zebraliśmy je w jednym miejscu.

Sklep internetowy z meblami jako uzupełnienie stacjonarnej placówki

Branża meblarska pozostaje dość specyficzna. Zakup mebli wiąże się bowiem z koniecznością wysupłania z portfela dość dużej sumy pieniędzy. Dla większości domowych budżetów jest to duży wydatek.

Z tego powodu do zakupu mebli podchodzi się ze szczególną starannością. A ten czynnik przekłada się na chęć dokładnego obejrzenia produktu, który zamierzamy nabyć. To przeszkoda dla sklepów internetowych. Najłatwiej zniwelować ją poprzez współpracę ze stacjonarną placówką.

Wówczas klient ma możliwość fizycznego zapoznania się z wielkością czy miękkością poszczególnych produktów. Gdy już sprawdzi komfort łóżka czy sofy, może zdecydować się na zakup w sklepie internetowym, gdzie znajdzie większy wybór kolorów, wzorów czy dodatkowych zdobień.

Sklep internetowy z meblami jako uzupełnienie stacjonarnej placówki jest więc najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Inna opcja to postawienie na współpracę z salonami partnerskimi, w których będzie dostępna stacjonarnie przynajmniej część oferty. Dobrym przykładem współpracy z tradycyjnymi placówkami jest sklep https://puszman.com/.

Dopracowana szata graficzna i zdjęcia wysokiej jakości

W podjęciu decyzji o zakupie mebli przez internet pomoże z pewnością także dopracowana szata graficzna sklepu. Największą wagę należy przyłożyć do zdjęć produktów, które można zamówić w sklepie.

Powinny być wykonane sprzętem wysokiej jakości. Profesjonalny fotograf łatwo uwypukli pozytywne cechy oferowanych produktów. Zdjęć powinno być również dużo, tak, by ukazywały meble ze wszystkich stron. Tak dokładna, wręcz dokumentacyjna prezentacja produktu pozytywnie wpływa na decyzję klientów.

Przejrzysty układ kategorii i łatwe nawigowanie

Z szatą graficzną sklepu nieco wspólnego ma jego układ. Z punktu widzenia klienta najważniejsze jest łatwe wyszukiwanie produktów. Dlatego wymogiem jest przejrzysty układ kategorii i podkategorii.

Warto na to zwrócić uwagę zwłaszcza wtedy, gdy sklep oferuje meble do różnych rodzajów pomieszczeń. Użytkownik powinien łatwo znaleźć szafki zarówno do kuchni, jak i do pokoju. Nie powinny więc lądować w jednej kategorii.

Łatwa nawigacja po sklepie internetowym obejmuje również inne informacje. Zazwyczaj witryna posiada blog, powinna także udostępniać precyzyjne informacje na temat kosztów zamówienia i terminu realizacji. O to wszystko najlepiej zadbać jeszcze przed uruchomieniem sklepu.

Sklep internetowy z meblami ze strefą kontaktu z architektami

Świetnym pomysłem na dodatkową reklamę i kanał sprzedaży może być współpraca z architektami. W końcu projektanci wnętrz polecają swoim klientom konkretne meble. A z usług takich specjalistów korzysta coraz większa liczba Polaków, którzy pragną jednolicie urządzonego domu czy mieszkania.

Jeśli Twój sklep internetowy z meblami będzie posiadać specjalną strefę dla architektów, łatwiej nakłonisz ich do współpracy. W specjalnej zakładce podkreśl korzyści z takiej współpracy i zachęć do kontaktu. Im więcej projektantów wnętrz będzie polecać Twoje produkty, tym lepiej.

Zakładasz sklep internetowy z meblami? O tym nie możesz zapomnieć!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę