Kontakt z klientem w sklepie internetowym. Jak o to zadbać?

internetowy kontakt z klientem

Klienci sklepów internetowych różnią się nieco od klientów w sklepie stacjonarnym. Mimo że sprzedawca czy właściciel sklepu nie ma z nimi bezpośredniego kontaktu, to jednak, wbrew pozorom, zwracają oni uwagę nie tylko na cenę produktów. Liczy się także sposób obsługi.

Wpływ na to, jak odbierają postawę sprzedawców, mają formy kontaktu z klientem. A w nim sprzedawcy napotykają na nieco utrudnień. Podstawowym jest dystans, który dzieli obie strony. U osób, które nie mogą na własne oczy obejrzeć zamawianego produktu, rodzi się też więcej wątpliwości niż w przypadku zakupów stacjonarnych.

Podpowiadamy, jak zadbać o dobry kontakt z klientem w sklepie internetowym!

Kontakt z klientem – podstrona “O nas” i “Kontakt”

Obie te podstrony są dziś obecne niemal w każdym sklepie internetowym i w Twoim również nie może ich zabraknąć. Są równie ważne, co firmowy blog. Przy ich projektowaniu warto pamiętać o kilku zasadach. W części “O nas” powinny znaleźć się informacje o firmie, które uwiarygodniają ją w oczach klienta. Warto pochwalić się nagrodami czy certyfikatami, a także dodać opinie zadowolonych klientów.

W części “O nas” musi znaleźć się z kolei formularz kontaktowy, który umożliwi bezpośrednie wysyłanie wiadomości. Nie ukrywaj żadnych danych. Pokaż nie tylko adres mailowy, ale także dokładny adres firmy wraz z lokalizacją sklepu.

Obie podstrony powinny był łatwe do odnalezienia na stronie głównej sklepu. Standardem stało się umieszczanie jej na głównym pasku, obok kategorii, jak na przykład w sklepie https://meblepotocki.pl/. Czasami znajdują też miejsce na dole strony.

Kontakt z klientem nie tylko przez e-mail

Kontakt z klientem tylko przez maila to jednak w dzisiejszych czasach za mało. Przede wszystkim dlatego, że na odpowiedź czeka się zbyt długo, by wpłynąć bezpośrednio na decyzję zakupową. Warto postawić również na kontakt w czasie rzeczywistym.

Rozwiązaniem są wszelkie czaty online z konsultantem, które coraz częściej pojawiają się w sklepach internetowych. Zwłaszcza w dużych sklepach to wręcz obowiązek. Jeśli tylko nas na to stać, warto zatrudnić konsultanta.

Jeśli nie, przygotujmy tam formularz z najczęściej zadawanymi pytaniami i postawmy na automatyzację odpowiedzi. Ważne, by potencjalny klient otrzymał je od razu.

Aktywny profil w mediach społecznościowych

Na kontakt z klientem wpływają także profile w mediach społecznościowych. Jeśli sklep nie ma profilu na Facebooku, w dzisiejszych realiach będzie to wzbudzać wątpliwości co do wiarygodności sprzedawcy. Warto zadbać, by profil dobrze wyglądał i był regularnie aktualizowany.

W kontekście kontaktu z klientem ważna jest także aktywność pod wpisami. Często i tam będą pojawiać się pytania dotyczące oferty. Warto na nie regularnie odpowiadać, przy okazji zachęcając do polubienia profilu.

Informacje na temat tego, co dzieje się z paczką

By klient czuł się bezpiecznie, należy mu również przekazywać informacje o stanie jego zamówienia. Powinien otrzymać mailowe potwierdzenie przyjęcia zamówienia, potem zawiadomienie o realizacji.

Później warto też poinformować go o tym, że paczka z jego produktem została wysłana i przekazana konkretnej firmie kurierskiej. Dziś możliwe jest śledzenie paczek na bieżąco, warto więc przemyśleć również i taką opcję. Wówczas zachowamy kontakt z klientem przez cały czas trwania procesu sprzedażowego.

Kontakt z klientem w sklepie internetowym. Jak o to zadbać?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę