Rodzaje postów na FB

Posty na FB - rodzaje

Aby pokazać klientom swoją stronę lub sklep z dobrej strony, ważne jest, aby publikować odpowiednie posty, które przyniosą oczekiwany efekt, czyli – zapewnią ruch, większą ilość kliknięć, zamówień i polubień. Dlatego w tym artykule dowiesz się, jakie są rodzaje postów na FB. Dodatkowo podpowiemy Ci, co w nich najlepiej umieścić, aby były atrakcyjne i przyciągały uwagę użytkowników, którzy przeglądają swój Facebook news feed. 

Posty na Facebooku stawiające na treść

Pierwszym rodzajem posta na Facebooku jest tradycyjny post, która zawiera samą treść. Taka opcja jest być może dobra dla użytkowników, aby coś zakomunikować. Można ich zobaczyć dużo na swoim news feed. 

Jednak jeśli prowadzisz profil firmowy, to czy taka opcja będzie użyteczna? Taki post szybko może zaginąć w natłoku innych wiadomość, ponieważ okienko z tą wiadomością będzie małe i niewidoczne. Nawet jeśli umieścisz w niej różne emotikonki, nie możesz liczyć na wiele. 

Jak wspomnieliśmy wcześniej, jest to tradycyjny post, który przyda się zwykłym użytkownikom Facebooka, aby coś zakomunikować lub poprosić o pomoc. Jednak dla firm są inne lepsze rodzaje postów na FB.

Treść jest niewystarczająca – dodaj zdjęcie

Jeśli chcesz coś zdziałać swoim wpisem, to wybierz post, w którym umieścisz także zdjęcie. W przypadku firm i działalności bardzo często umieszcza się swoje produkty lub promuje artykuły z bloga firmowego. Dodatkowo atrakcyjnie wizualne zdjęcia na pewno przykuje uwagę użytkowników social media. 

Treść + zdjęcie to skuteczny post, który często jest używany przez osoby, które zajmują się promocją i rozwijane social mediów danej firmy. Należy jednak pamiętać o ważnym aspekcie. Jeśli wybierasz zdjęcia, to muszą pochodzić one z legalnego źródła. Jeśli sam je wykonałeś, to nie będzie problemu. Jednak pobierając grafikę z sieci pamiętaj, aby korzystać z banków zdjęć – możesz wybrać darmowe lub płatne. 

Wybierając odpowiednie zdjęcie najlepiej postaw na kwadrat lub prostokąt. Aby zdjęcie dobrze się prezentowało, musisz także dostosować jego wielkość. Najlepiej zoptymalizować zdjęcie tak, aby miało wielkość 640×960 lub 1200×900. Dzięki temu całe zdjęcie będzie dobrze widoczne.

Rodzaje postów na FB – a może film zamiast zdjęcia?

Jeśli chcesz się wykazać, możesz wstawić post z treścią oraz przygotowanym przez siebie filmem. Oczywiście tematyką będzie Twoja firma, produkty lub promocje. Pamiętaj, że taka forma jest bardziej pracochłonna i należy ją lepiej przemyśleć. Na pewno zdjęcie zrobisz szybciej niż film. 
Pamiętaj, że w tym przypadku musisz być bardziej kreatywny. Twój film musi zawierać coś, co zaciekawi użytkowników i postanowią, że warto obejrzeć go do końca. Możesz umieścić w nim ciekawe produkty, możesz pokazać, jak się sprawdzają i jak ich używać. Możesz także pokazać swoją firmę od środka. To może zaciekawić użytkownika, a także zachęci do kliknięcia i wejścia na Twoje inne media społecznościowe lub stronę firmy.

Post na Facebooku w formie “kafelków”

Słyszałeś o takim rodzaju posta? Jest on bardzo przydatny i praktyczny,  jeśli chodzi o promocję produktów, które chcesz sprzedać. Post jest w formie “kafelków”, to znaczy, że pod treścią pojawia się kilka zdjęć, które możesz przesuwać za pomocą strzałek, a także dodać podpis. 

Jednak najważniejsze jest to, że do dodanego zdjęcie można podlinkować wybranym adresem URL. Dzięki temu możesz przekierować użytkownika do swojego sklepu internetowego, danego produktu, który widnieje na zdjęciu lub na bloga firmowego. 

Dzięki temu możesz w ciekawy i oryginalny sposób pokazać swoją ofertę, a co najważniejsze przekierować od razu klienta na swoją witrynę. Na każdym z “kafelków” możesz umieścić inny URL, dzięki temu możesz kierować użytkownika na różne podstrony i kategorie, które oferujesz w swoim sklepie. 

Taka promocja jest skuteczna tylko i wyłącznie, jeśli stworzysz ciekawy opis, a także dodasz atrakcyjne zdjęcia w dobrej jakości. 

Rodzaje postów na FB – co powiesz na galerię zdjęć?

Jeśli wstawienie jednego zdjęcia, to dla Ciebie za mało, oczywiście Facebook oferuje także inne rozwiązanie. Możesz stworzyć galerię zdjęć, gdzie możesz wstawić wiele fotografii. Dlaczego warto skorzystać z takiego rozwiązania? Otóż dzięki temu możesz zaprezentować swoje produkty, nową kolekcję lub nowości, które masz do zaoferowania. Klient może zainteresować się jednym z nowych modeli i wejść na Twoją stronę. 

Jednak to nie wszystko, ponieważ galeria zdjęć daje jeszcze inne możliwości. Oprócz głównego opisu będziesz mógł także dodać indywidualną treść do każdego zdjęcia. Dzięki temu możesz dokładniej opisać, co znajduje się na zdjęciu. Możliwe jest także dodanie linku do strony z tym konkretnym produktem, aby potencjalny klient mógł szybko go znaleźć. Wszystko zależy od Ciebie. Warto jednak wypełnić to miejsce, ponieważ jest to kolejne miejsce, gdzie możesz promować swój asortyment. 

Oznacz swoje produkty w poście 

Aby ten post mógł dojść do skutku i pojawić się na Twoim Facebooku, musisz mieć prawidłowo skonfigurowany sklep, a także zaktualizowany katalog ze swoimi produktami. Jeśli spełniasz te warunki, to możesz z powodzeniem stworzyć post, na którym oznaczysz swoje produkty. 

Aby go utworzyć, musisz jedynie wybrać odpowiednie zdjęcie, a następnie kliknąć “oznacz produkt”. Dzięki temu możesz wybrać miejsce, w którym chcesz, aby pojawiało się małe białe kółeczko, które będzie sugerowało, że asortyment, który oferujesz, został oznaczony. 

Jest to idealna forma promocji, jeśli chcesz, aby więcej niż jeden produkt został zauważony przez użytkowników. Dzięki temu link do produktów nie pojawia się w opisie, tylko automatycznie przekierowuje klienta do strony z produktem po kliknięciu na asortyment na zdjęciu. Jest to praktyczna i wygodna forma promocji dla każdej firmy, która chce zaznaczyć więcej niż jeden produkt. 

A co powiesz na relację na żywo?

Podczas pandemii wiele osób zaczęło korzystać z opcji prowadzenia relacji na żywo. W ten sposób klient, który był zainteresowany konkretnym produktem, mógł zadać pytanie i automatycznie dostać odpowiedź od osoby prowadzącej live. 

Takie posty służą także do tego, aby pokazać swój asortyment. Podczas pandemii wiele osób, które sprzedają ubrania, korzystały i nadal korzystają z tej opcji. Można dokładnie pokazać produkt, zmierzyć czy przedstawić jego zalety. W taki właśnie sposób wiele osób kupowało produkty. 

Podczas takiej relacji ważne jest, aby cały czas prowadzić dialog z klientem oraz w pewien sposób sprawiać, że live będzie ciekawy dla użytkowników. W przeciwnym razie szybko przestaną oglądać Twoją relację. Ważne jest nie tylko odpowiadanie na pytania, ale także ich zadawanie. Prowadź konwersację ze swoimi użytkownikami. 

Taki rodzaj posta na FB jest oczywiście bardziej wymagający, ponieważ należy poświecić swój czas, aby przeprowadzić relację na żywo. Jednak w tym czasie możesz przestawić swoje produkty, a także odpowiedzieć na pytania klientów. Takie działania na pewno przyniosą korzyści. 

Co więcej, jeśli ktoś nie zdążył na relacje live, zawsze może obejrzeć ją później, ponieważ zostają one na profilu firmy. Chyba że postanowisz je usunąć. Wszystko zależy od Ciebie. 

O czym warto pamiętać w postach na Facebooku?

Już wiesz, jakie są rodzaje postów na FB to warto jeszcze zastanowić się, o czym warto pamiętać, kiedy je publikujesz. Pamiętaj o tym, aby publikować posty regularnie i zawsze mieć na nie ciekawy pomysł. Tylko w ten sposób zachęcisz użytkowników, którzy lajkują Twoją stronę i znajdziesz nowych fanów. 

Co więcej, pamiętaj o używaniu emotikonek, które ubarwią Twój post. Co więcej, nie bój się wprowadzić humoru na swoją stronę. Możesz poeksperymentować. Pamiętaj także o interakcji z użytkownikami, warto odpisywać na komentarze pod postem. Zwiększa to ruch na Twojej stronie, a także pokazuje, że dbasz o swoich fanów. 

Aby pojawiły się komentarze pod postem, pamiętaj także o zadawaniu pytań. Dzięki temu rozpoczniesz konwersację. Wprowadź także ankiety oraz konkursy z ciekawymi nagrodami. Te wszystkie działania na pewno wpłyną pozytywnie na wizerunek Twojej firmy, a także zwiększą ruch nie tylko na social mediach, ale i na stronie internetowej. 

Jak widzisz, Facebook oferuje Ci wiele rodzajów postów, które możesz wykorzystać na profilu. Od Ciebie zależy, jaki rodzaj wybierzesz. Pamiętaj, aby odpowiednie dopasować go do produktów, które chcesz zaprezentować. Wszystkie rodzaje postów na FB na pewno pomogą w zdobyciu nowych klientów i pomogą zatrzymać tych, którzy już są fanami Twojego fanpage’a. Pamiętaj o kreatywności, która jest kluczem do sukcesu! 

Rodzaje postów na FB

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę