Codziennie w Internecie pojawiają się nowe sklepy internetowe, które chcą uzyskać dobrą pozycję na rynku. Jednak trudno jest przetrwać, kiedy konkurencja jest taka silna. Dlatego bardzo ważna jest promocja.
Osoba, która nie ma doświadczenia w tego typu działaniach, na pewno zadaje sobie pytanie, jak wypromować sklep internetowy? Zakładając działalność online, liczysz na zyski i pozyskanie nowych klientów. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie reklamować swoją działalność, ponieważ istnieje wiele sposobów, aby tego dokonać.
Widoczność w Google – czyli optymalizacja strony pod kątem SEO
Ważnym krokiem w promocji sklepu internetowego jest odpowiednia optymalizacja strony pod kątem SEO. Co to znaczy? Są to działania, które wykonuje się, aby Twoja działalność internetowa była widoczna na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Wszystko zaczyna się już na samym początku tworzenia strony internetowej. Ważna jest nazwa domeny i odpowiednio dobrane title.
Co więcej, jeśli chodzi o SEO, najważniejsze są treści, które umieszczasz na swojej witrynie. Musisz przede wszystkim zadbać o to, aby treści miały odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Słowa kluczowe, to frazy, które są wyszukiwane przez użytkowników. Muszą się one oczywiście pokrywać z tematem, o którym piszesz.
Pisząc teksty na swoją stronę, musisz pamiętać o wysokiej jakości artykułów i opisów, ponieważ tylko wtedy zachęcisz klienta do powrotu do Twojego sklepu. Pamiętaj także o opisie produktów znajdujących się na stronie. Upewnij się, że są one unikalne, a także że wyczerpują temat – oznacza to, że są wystarczająco dokładne. Co więcej, ważne jest, aby informacje były jasne i odpowiadały na pytania użytkowników.
Jeśli chodzi o optymalizacje pod kątem SEO musisz pamiętać przede wszystkim, że content powinien być oryginalny, mieć przyjazną strukturę (podział na akapity i nagłówki), odpowiednie frazy kluczowe, przyjazny adres URL i przejrzystą stronę internetową.
Ważne jest także odpowiednia optymalizacja zdjęć pod kątem SEO. W tym przypadku musisz zmniejszyć zdjęcie, a także pamiętać, aby jego waga nie przekraczała 200-300 kilobajtów. Ważne jest także, aby DPI zdjęcia umieszczanego na witrynie sklepu internetowego wynosiło 72. Aby wykonać takie działania, możesz w prosty sposób znaleźć odpowiednie narzędzia w Internecie. Pamiętaj także o atrybucie ALT i Title.
Jak wypromować sklep internetowy? Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych
Kiedy stworzysz już swoją stronę online, to ważne jest, aby zainteresować się także utworzeniem mediów społecznościowych, które będą idealnym sposobem na promowanie marki. Trzeba jednak pamiętać, że samo stworzenie profilów nie wystarczy. Musisz być na nich aktywny. Oznacza to, że musisz tworzyć ciekawe posty, które zachęcą nowych i stałych klientów do interakcji, odwiedzenia Twojej strony i zakupów. W ten sposób budujesz także wizerunek swojej firmy.
Najpopularniejszymi social mediami są w tej chwili Facebook i Instagram. Jednak, aby promocja przyniosła wymarzone efekty, musisz trafić do odpowiedniej grupy odbiorców. Dlatego też warto skorzystać z Menedżera Reklam na Facebooku (Facebook Ads). Dzięki niemu będziesz mógł wybrać dokładnie, do jakiej grupy odbiorców chcesz trafić (np. przedział wiekowy, zainteresowania, miejsce zamieszkania). Facebook oferuje także opcje połączenia profilu z Instagramem, co na pewno ułatwi pełną promocję.
Jednak, jak wypromować sklep internetowy za pomocą postów? Przede wszystkim pamiętaj o regularności i oryginalności swoich treści. Zmieniaj także reklamy, aby nie były one monotonne i nudne, dla użytkowników, którzy widzą tę samą treść po raz 20 na swoim Facebooku w przeciągu tygodnia. Twórz takie reklamy, które zachęcają użytkownika do odwiedzenia Twojego profilu, skomentowania lub zalajkowania posta. Dzięki temu stworzysz ruch nie tylko na swoich social mediach, ale i w sklepie online.
Jednak profil na social mediach to nie tylko promocja produktów, które oferujesz. Pamiętaj także, aby być w stałym kontakcie ze swoimi klientami. Twórz posty, które będą zachęcały do interakcji. Możesz pomyśleć o ciekawym konkursie lub ankiecie, która zapewni Ci nowych klientów i zainteresuje fanów Twojej działalności.

Załóż firmowego bloga
Zastanawiasz się, jak wypromować sklep internetowy w inny sposób? Co powiesz na założenie firmowego bloga? W tym przypadku musisz użyć swojej wiedzy z pierwszego punktu w tym artykule, czyli z optymalizacji pod kątem SEO. Tworząc swojego prywatnego bloga, pamiętaj o umieszczaniu wysokiej jakości treści, która będzie odpowiadała na pytania użytkownika oraz to, aby w pełni wyczerpywać temat.
Aby treści na blogu mogła pomóc w promowaniu sklepu internetowego, musisz zwrócić uwagę na kilka elementów:
- odpowiedni dobór słów kluczowych – zawsze wybieraj frazy, które łączą się z tym, o czym piszesz. Wybieraj słowa, które wpisuje użytkownik, aby znaleźć odpowiedź na nurtujące go pytanie.
- pamiętaj o podziale tekstu – podziel treść na akapity, a także dodaj nagłówki. W ten sposób napisany artykuł będzie przejrzysty i będzie łatwo go przeczytać.
- wyróżnij najważniejsze informacje – użytkownik wchodzi na stronę, aby jak najszybciej znaleźć odpowiedź na pytanie. Aby to ułatwić, pogrub informacje, które są najbardziej istotne dla tematu, o którym piszesz.
- pamiętaj o zdjęciach – aby tekst nie był monotonny, należy także dodać do nich zdjęcia. Dzięki temu możesz zaprezentować produkt lub inspirację.
- linki do sklepu i produktów – aby dobrze się promować, możesz także w treść wpleść linki, które będą przekierowywały do produktów z Twojej witryny. Dzięki temu stworzysz ruch i w prosty sposób użytkownik przeniesie się do sklepu z produktami.
Stwórz newsletter
Newsletter to biuletyn, który jest rozsyłany za pomocą poczty elektronicznej. Jest on wykorzystywany przede wszystkich do komunikacji i budowania relacji z klientami. Dzięki niemu klient wie, co dany sklep oferuje, jakie są promocje oraz nowości. Jest to dobra forma promocji.
Aby poinformować swoich klientów i nowych potencjalnych klientów o opcji newsletter, warto na witrynie umieścić informację o tym, możliwości zapisania się do niego, aby być na bieżąco.
Jak wspomnieliśmy wcześniej newsletter to nie tylko promowanie marki, to także budowanie relacji, wizerunku oraz informator dla klientów. Można się domyślać, że wiele osób nie lubi mieć zaśmiecania skrzynki mailowej ofertami i nowościami z różnych sklepów internetowych. Dlatego musisz odpowiednio zachęcić użytkowników, aby zapisali się do niego zapisali. Dobrym pomysłem jest zaproponowanie rabatu na zakupy lub dodatkowe bonusy, które będą mogły być aktywowane po zapisaniu się do newslettera.
Wykorzystaj fora i blogi tematyczne
Promowanie możesz prowadzić nie tylko na swoich własnych portalach społecznościowych. Możesz także wykorzystać fora i blogi tematyczne. Jednak musisz na nich uważać. Reklama i promocja stosowana na takich portalach nie powinna być nachalna, ponieważ to zniechęca osobę do odwiedzenia strony, a przy okazji może stworzyć hej użytkowników na Twoją witrynę.
W takiej promocji najważniejsze jest odpowiadanie na pytania, pomoc użytkownikom, a także wybieraj tematy, które są związane z Twoją branżą. Umiejętnie wklej lin do swojej strony lub produktów.
Jak wypromować sklep internetowy? Pomyśl o promocjach
Jeśli szukasz czegoś w internecie, na pewno chcesz zakupić produkt o jak najlepszej cenie. Użytkownicy szukają sposobu na zaoszczędzenie pieniędzy. Dlatego, aby zachęcić do dokonania zakupów w Twoim sklepie internetowym, możesz zachęcić promocjami.
Takie promocje także promują Twoją witrynę. Atrakcyjne ceny, kody rabatowe, promocje, darmowa dostawa czy zwrot to zawsze okazja na pozyskanie nowych klientów i zatrzymanie osób, które już wcześniej zakupiły u Ciebie produkty. Dzięki takim działaniom możesz także uzyskać pozytywnie opinie, które mogą przynieść ogromne korzyści dla firmy.
Jak widzisz, jest wiele form promocji w Internecie. Najważniejsze jest jednak, aby wybrać te opcje, które będą najkorzystniejsze dla Twojego biznesu. Pamiętaj o tym, aby prowadzić promocję regularnie, ponieważ tylko to przyniesie skutki, a ty zobaczysz zyski. Teraz już wiesz, jak wypromować sklep internetowy, dlatego bierz się do pracy i zobacz efekty!