Facebook reklama

Facebook reklama dla strony

Aby promocja przyniosła skutek, należy do tego wybrać odpowiednie narzędzia. Jednym z nich jest reklama na Facebooku. Jest to jeden ze skuteczniejszych social mediów, ponieważ jest tu zalogowanych wielu użytkowników. Jednak najważniejsze jest to, że FB posada Menedżera Reklam na Facebooku. Zobacz, jak działa i jak może pomóc Ci w promocji Twojego sklepu.

Facebook reklama – od czego zacząć? 

Na samym początku najważniejsze jest przypisanie fanpage’a, czyli konkretnego profilu do Menedżera Reklam na Facebooku. Następnie należy dodać odpowiednie osoby, które będą zajmowały się daną stroną. 

Kiedy to już zrobić możesz dodać konto reklamowe. W tym punkcie musisz dobrze wybrać walutę, którą będziesz płacił za reklamy, które przygotujesz oraz strefę czasową, w której się znajdujesz. Co więcej, Facebook oferuje ciekawą opcję połączenia profilu na FB z kontem na Instagramie. Dzięki temu będziesz mógł sprawniej zarządzać swoją kampanią reklamową. Najważniejsze jest jednak to, że aby połączyć ze sobą te konta, wystarczy tylko zalogować się do swojego profilu na IG. 

Tworzenie kampanii reklamowej 

Możesz stworzyć taką kampanię na dwa sposoby – od zera lub z już istniejącego posta na Twoim profilu. Którą z tych opcji wybierzesz, zależy już od Ciebie. Jednak, jeśli chcesz stworzyć kampanię od zera, musisz nastawić się dokładnie szacowanie wielu opcji, które oferuje Facebook. Jest to niezwykle precyzyjne narzędzie, ponieważ pomoże Ci przekazać Twoją informację/promocję do konkretnych grup użytkowników. 

Aby stworzyć reklamę, musisz na samym początku wybrać m.in. przedział wiekowy, miejsce zamieszkania, a nawet język, w którym mówią. Wszystko po to, aby zawęzić ilość osób, które będą zainteresowane Twoją reklamą. Musisz to wybrać z głową, ponieważ od tego także zależą koszty, które będziesz musiał ponieść. 

Wybierz cel kampanii

Ważnym punktem w tworzeniu reklamy na Facebooku jest wybranie celu. W tym przypadku najpierw musisz ustalić konkretną grupę docelową. Pamiętaj, że im mniejszy budżet na reklamę, tym bardziej określona musi być grupa, do której chcesz dotrzeć. 

Cele można podzielić na dwie kategorie – rozpoznawanie marki oraz aktywność. Jeśli zależy Ci na szerszym rozpoznaniu marki, możesz wybrać reklamę, która skupia się na zasięgu, czyli na wyświetlaniu reklamy, a nie w klikaniu w nią. Najczęściej taką opcję wybierają firmy, do których należy iść, żeby coś kupić, ponieważ nie posiadają swoich produktów lub usług w wersji internetowej. 

Aktywność skupia uwagę na postach, relacjach, promowaniu wydarzeń oraz polubieniach i komentarzach. W tym przypadku masz wiele opcji do wyboru, możesz wybrać np: wyświetlania filmu, wiadomości, pozyskiwanie sprzedaży i klientów, sprzedaż z katalogu raz konwersje. Konwersje to akcje skonfigurowane w odpowiedniej formie np. newslettera czy formularza. 

Dzięki takim postom masz możliwość dotarcia do większej grupy docelowej, a za sprawą polubień zapewnisz sobie większa ilość fanów na swoim profil. 

Wybór celu to nie wszystko 

Aby kampania była dobrze prowadzona, musisz wybrać lokalizację reklamy. Wszystko zależy od rodzaju przedsiębiorstwa, jakie prowadzisz. Możesz wybrać konkretne państwo, miasto, a nawet ulicę. 

Kolejny jest wiek. Określ, jaka grupa wiekowa może być zainteresowana Twoim produktem i usługami. Możesz także wybrać języki, dzięki tej opcji dostrzec można do migrantów. 

Jednak jedną z ważniejszych opcji jest wybór zainteresowań. Można je podzielić na demograficzne, zainteresowania oraz zachowania. Demograficzne to takie, które określają, jaki człowiek jest. Zachowania – czyli co robi na Facebooku najczęściej – lajkuje, komentuje, klika. Skupić się jednak należy na zainteresowaniach. Nie wybieraj zbyt ogólnych. Lepiej doprecyzuj, dla takich osób przygotowujesz swoją reklamę. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że więcej osób kliknie lub zainteresuje się tym, co oferujesz. 

Zawężanie i wykluczanie grupy odbiorców 

Jeśli możesz wybrać osoby, które mogą być zainteresowane Twoją reklamą, to możesz także wybrać grupy, które chcesz wykluczyć. Dzięki temu zawężasz grupę docelową, a co więcej wykluczysz osoby, które zainteresowane są konkretną kategorią. Za pomocą tego narzędzia możesz dokładnie określić swoją grupę docelową i trafiać do osób zainteresowanych tym, co oferujesz. 

Umiejscowienie reklamy 

Menedżer Reklam na Facebooku daje Ci także możliwość umiejscowienia swojej reklamy. Najlepiej wybrać automatyczne umiejscowienie. Możesz swoją reklamę umieścić także w Messengerze, jednak może być ona nie bardzo skuteczna, ponieważ pojawi się tu tylko ikonka oraz bardzo krótki opis. 

Najbardziej skuteczna reklama jest jednak na Instagramie w postaci Instagram stories. Dzięki temu już po jednym kliknięciu użytkownik może przenieść się na Twój profil lub witrynę sklepu i zobaczyć, co masz do zaoferowania. Trzeba jednak pamiętać, że aby to zadziałało, należy być kreatywnym, ponieważ tylko w ten sposób można przykuć uwagę klienta. 

Wybierz budżet oraz harmonogram 

Co jeszcze oferuje Facebook? Reklama wiąże się z kosztami. Nie ma konkretnego cennika, dlatego warto oszacować jaki budżet chcesz wydać na daną reklamę. W tym przypadku możesz wybrać jedną z dwóch opcji:

  • budżet dzienny – oznacza to, że możesz dokładnie określić kiedy chcesz rozpocząć i zakończyć swoją kampanię reklamową z konkretnym postem. 
  • budżet całkowity – oznacza to, że wybierasz dokładne dni oraz godziny, w których post ma się pojawiać.

Dzięki drugiej opcji możesz wyświetlać różne reklamy. Możesz tego dokonać ustalając dokładnie dni, w których będzie pojawiał się konkretny post. W tym wypadku musisz stworzyć i skonfigurować jedna kampanię, a potem to samo zrobić z kolejną.  

Facebook reklama – obserwuj zmiany 

Aby obserwować wszystkie zmiany oraz aktywność użytkowników na stronie internetowej, musisz połączyć ją z Pixelem Facebooka. Co to jest Pixel? To fragment kodu, który jest identyfikatorem strony – zbiera informacje o tym, kiedy ktoś wejdzie na stronę (nieważne, z jakiego social media), kliknie w daną ikonkę lub wykona inną czynność. 

Instalacja jest bardzo prosta. Jeśli posiadasz swoją stronę na WordPressie, to wystarczy przejść do menedżera zdarzeń, połączyć źródła danych, a następnie wybrać instalację Pixela. Musisz pobrać wtyczkę a następnie dodać ją do swojej strony na WordPressie. Dzięki Pixelowi możesz wybrać, jakie działania na stronie chcesz kontrolować, oraz jaka aktywność użytkowników ma być Ci przedstawiana. 

Teraz już wiesz, jak wygląda tworzenie reklamy na platformie Facebook. Reklama jest bardzo ważna, jeśli chcesz się dobrze promować, zyskiwać klientów oraz zwiększyć ruch na swojej stronie. Zaplanuj kreatywne i ciekawe kampanie reklamowe, aby przyniosły one oczekiwany efekt. 

Facebook reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę