Projektujemy internetowy sklep stomatologiczny – 5 najważniejszych wskazówek

projektujemy internetowy sklep stomatologiczny - wskazówki

Każdy projekt sklepu internetowego wymaga dokładnego przemyślenia i zaplanowania niezbędnych elementów, które obowiązkowo muszą zostać w nim uwzględnione. Dużo zależy od asortymentu, jaki ma być w nim oferowany, a także branży i osób, które mają docelowo go odwiedzać. Nie jest to więc tylko projektowanie pięknego i wpadającego oko wyglądu, który oczywiście także jest istotny, a tworzenie całej strategii.

W tym artykule skupimy się na tym, jak zaprojektować funkcjonalny internetowy sklep stomatologiczny, który z pewnością przypadnie do gustu Twoim klientom. Dzielimy się praktycznymi wskazówkami, które z pewnością podpowiedzą Ci, na jakie elementy koniecznie powinieneś zwrócić uwagę. Zapraszamy do lektury!

Poznaj swojego klienta

Podczas tworzenia planu internetowego sklepu stomatologicznego niezwykle istotne jest bliższe poznanie swoich klientów – tych dotychczasowych, a także tych potencjalnych. Twoja grupa docelowa, czyli osoby które mogą być zainteresowane zakupem produktów stomatologicznych, pozwoli ci wyznaczyć styl komunikacji.

Poznając swoich odbiorców bliżej, będzie Ci łatwiej stworzyć dla nich nie tylko teksty, które znajdą się w Twoim sklepie, ale także możesz uzyskać cenne informacje na temat tego, jak sklep powinien się prezentować. W zależności od ich wieku, dodatkowych zainteresowań czy sklepów, z jakich korzystali do tej pory, będziesz mógł stwierdzić, jaka grafika bardziej im odpowiada.

Wyróżnij się

Zanim przejdziesz do projektowania swojego sklepu, powinieneś bardzo dobrze poznać konkurencję. Być może twój asortyment będzie pokrywał się dokładnie z wieloma innymi sklepami stomatologicznymi. Nie oznacza to jednak że Twoja strona musi prezentować się podobnie. A wręcz przeciwnie.

Dzięki dobremu researchowi będziesz w stanie wytypować elementy, których Twoim zdaniem brakuje na ich stronach. W ten sposób zaprojektujesz taką stronę, która będzie jeszcze bardziej funkcjonalna. A to oczywiście może przełożyć się na większe zainteresowanie klientów zakupami właśnie w twoim sklepie.

Jeśli poznasz swoją konkurencję, będziesz wiedział, w jaki sposób przedstawiają oni swój asortyment. Bo to, że będziecie sprzedawać to samo, nie oznacza, że musicie w taki sam sposób komunikować swoją ofertę. Możesz więc zapoznać się z tym, co proponują inni i stworzyć coś całkiem innego. Dzięki temu Twój sklep będzie miał większą szansę, aby się wyróżnić.

Pamiętaj o funkcjonalnym podziale kategorii

Stomatologia to dziedzina, która posiada wiele różnych specjalizacji, np. ortodoncję, protetykę czy endodoncję. Stworzenie funkcjonalnego drzewa kategorii jest więc bardzo istotne. Pozwoli ono klientom na wygodne przeglądanie tych tylko produktów, które ich interesują. Nie będą musieli tracić czasu na oglądanie niepotrzebnych stron i denerwowanie się, że nie mogą znaleźć tego, czego szukają.

Po stworzeniu propozycji kategorii warto je przetestować wśród niezależnych osób. Czy będą wiedzieć, gdzie szukać produktów, których potrzebują, oraz co może znajdować się w danej kategorii? Dzięki takim testom zyskasz pewność że stworzyłeś idealne drzewo kategorii.

Postaw na dokładne wyszukiwanie

Poza drzewem kategorii bardzo istotne jest także zaawansowane wyszukiwanie. Dzięki niemu każdy będzie mógł szybko znaleźć produkty, których potrzebuje. Filtrowanie jest niezbędnym elementem, który powinien znaleźć się w internetowym sklepie stomatologicznym. Zastanów, się czego mogą potrzebować Twoi klienci, jakie cechy produktów są dla nich istotne i na tej podstawie stwórz filtry. Możesz oczywiście przejrzeć także sklepy konkurencji i przemyśleć, jakich elementów w wyszukiwaniu Twoim zdaniem brakuje – koniecznie dodaj je u siebie!

Nie zapomnij o opiniach

Pamiętaj także, że zanim klienci złożą zamówienie właśnie w Twoim sklepie, muszą ci zaufać. Jest to istotne szczególnie wtedy, kiedy decydują się na zakupy o wysokiej wartości. Istnieje kilka sposobów na wzmocnienie wiarygodności sklepu. Przede wszystkim zwróć uwagę na to, aby na Twojej stronie nie zabrakło korzyści. W ten sposób klient będzie wiedział, dlaczego powinien zrobić zakupy akurat u Ciebie.

Bardzo dobrym pomysłem jest umieszczenie na sklepie także opinii zadowolonych klientów. Takie świadectwo społeczne może pozytywnie wpłynąć na decyzje zakupowe osób zainteresowanych Twoim asortymentem. Jeśli jesteś oficjalnym dystrybutorem jakichś marek, nie zapomnij o tym wspomnieć. To także pomaga budować wiarygodność.

Projektujemy internetowy sklep stomatologiczny – 5 najważniejszych wskazówek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę