Pozycjonowanie WordPressa – dlaczego to oprogramowanie można uznać za SEO friendly?

WordPress a SEO - zależności

Czy możliwe jest skuteczne pozycjonowanie WordPressa? Oczywiście! Nie bez powodu to oprogramowanie uważa się za SEO friendly. Większość osób uważa je nawet za najlepszy możliwy CMS pod kątem pozycjonowania. WP ma bowiem wiele ciekawych funkcjonalności, dzięki którym wszystkie działania są o wiele łatwiejsze i co najważniejsze – skuteczniejsze. O jakich elementach mowa? Dlaczego pozycjonowanie WordPress jest proste i przyjemne? Sprawdź!

Powód nr 1 – automatyczne tworzenie przyjaznych adresów URL wspierające pozycjonowanie stron WordPress

Dlaczego WP jest przyjazne pod kątem SEO? WordPress umożliwia przede wszystkim automatyczne tworzenie przyjaznych adresów URL dla kategorii, podstron oraz artykułów. Podczas publikacji treści nie trzeba samodzielnie dbać o ten jakże ważny element. 

Oprogramowanie samo zaczyta nagłówek H1 jako bezpośredni odnośnik. Usunie przy tym polskie znaki diakrytyczne, takie jak ą, ć, ź itp. Wszystkie słowa rozdzieli także pauzą, dzięki czemu struktura adresu URL stanie się czytelna i przyjazna. Nie znajdziesz w niej dużych liter, podkreśleń czy losowo dodanych znaków. 

Co daje Ci jednak taka funkcjonalność WordPress? Pozycjonowanie Google będzie wtedy o wiele skuteczniejsze. Adres będzie czytelny zarówno dla robotów, jak i użytkowników. Tym samym strona ma większe szanse na zajęcie topowych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Co ciekawe, w tym CMSie możesz także samodzielnie stworzyć swój własny adres, jeśli zależy Ci na tym, by wyglądał nieco inaczej, niż ten generowany automatycznie. W ustawieniach możesz także wybrać, jak ma wyglądać szablon tworzenia adresów, co zdecydowanie warto uznać za dodatkowy atut tego oprogramowania.

Powód nr 2 – brak duplikatów adresów URL

Dlaczego warto oprzeć swoją stronę na oprogramowaniu WordPress? Pozycjonowanie będzie na niej o wiele łatwiejsze także ze względu na brak duplikatów adresów URL. Nie ma możliwości, by więcej niż jedna strona miała daną strukturę. Nawet jeśli dodasz np. dwa wpisy o takim samym tytule, WP zmieni nieco adres drugiego z nich. Masz więc pewność, że URLe nie będą się ze sobą pokrywać. Każdy wpis, strona czy kategoria zachowają swoją oryginalność.

Powód nr 3 – automatyczne generowanie meta tagów a pozycjonowanie strony WordPress

Automatyczne generowanie meta tagów to kolejny element, który wpływa pozytywnie na pozycjonowanie SEO. WordPress tworzy samodzielnie tag Title, jeśli Ty zapomnisz wprowadzić go ręcznie. Oprogramowanie zaczyta do tego miejsca tytuł strony, kategorii czy artykułu. Nie będziesz musiał się sam o to martwić. 

Oczywiście ponownie, jeśli tego potrzebujesz, możesz zmienić tag Title w dowolnym momencie. Na co dzień zapewne będziesz jednak korzystać z opcji jego automatycznego tworzenia. To zdecydowanie ułatwia i usprawnia całą pracę. 

Powód nr 4 – pozycjonowanie WordPressa przy użyciu specjalnych wtyczek

Do tego CMSa dostępnych jest także wiele wtyczek ułatwiających pozycjonowanie strony WordPress. Krok po kroku dodasz w nich odpowiednie elementy, dzięki którym witryna będzie miała szansę na pojawienie się na topowych miejscach w wynikach wyszukiwania. Jakie wtyczki są zdecydowanie godne polecenia i wręcz obowiązkowe, jeśli zależy Ci na widocznych efektach? Przede wszystkim pamiętaj o:

Yoast SEO, który podpowie Ci, jakie elementy wymagają poprawy,
Autoptimize służącym do optymalizacji skryptów JS oraz CSS,
EWWW Image optimizer do optymalizacji rozmiarów oraz wagi grafiki umieszczanych na stronie,
Redirection do ustawiania przekierowań 301,
W3 Total Cache umożliwiającej cache’owanie.

Oczywiście to tylko kilka najważniejszych wtyczek. Do tego oprogramowania znajdziesz także wiele innych dodatków, które z pewnością mogą Ci się przydać. Dużo zależy jednak od tego, jakie masz oczekiwania oraz potrzeby.

Powód nr 5 – otwarty kod HTML ułatwiający pozycjonowanie strony w WordPress

Pozycjonowanie WP jest również skuteczne dzięki otwartemu kodowi HTML. Tym samym masz np. możliwość wprowadzenia własnej struktury nagłówków czy optymalizacji elementów mogących mieć bezpośredni wpływ na szybkość jej ładowania. Dzięki temu masz większe szanse na zdobycie czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania i lepsze postrzeganie strony przez roboty Google. 

Powód nr 6 – wsparcie w optymalizacji zdjęć

Jeśli zastanawiasz się, jak pozycjonować stronę WordPress, zdecydowanie pamiętaj także o wsparciu optymalizacji zdjęć przez ten CMS. Opcja ta jest dostępna w standardzie – nie musisz więc niczego dodatkowo instalować. Po wprowadzeniu grafiki do panelu znajdziesz bloki do wprowadzenia altów oraz tytułów. Pierwszy z tych parametrów pozwala oczywiście zrozumieć robotom Google, co dokładnie znajduje się na grafice. Drugi pojawia się natomiast po najechaniu kursorem na obraz i jest widoczny także dla użytkowników.

Pamiętając o wprowadzeniu tych dwóch ważnych opisów, Twoja strona ma szanse na zdobycie większej ilości wyświetleń poprzez jej obecność m.in. w Google Grafika.

Sześć wymienionych przeze mnie powodów zdecydowanie potwierdza to, że WordPress jest oprogramowaniem SEO friendly. Jeśli więc zastanawiasz się, czy jest to dobry wybór, teraz już chyba znasz odpowiedź na to pytanie!

Pozycjonowanie WordPressa – dlaczego to oprogramowanie można uznać za SEO friendly?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę