Jak promować produkty sezonowe w sklepie internetowym?

produkty sezonowe zakupy online

Sezonowość jest jedną z ważniejszych prawd, jakie musi sobie przyswoić każdy sprzedawca. Zmienny popyt na określone artykuły dotyka właściwie wszystkich branż. Niektóre przeżywają swoje żniwa tylko raz w roku, w innych co jakiś czas na wierzch wypływają kolejne produkty sezonowe.

Zwiększone zainteresowanie konkretnym artykułem to szansa na dodatkowe zyski dla sklepu internetowego – bez względu na to, czy przychodzi akurat sezon na kosiarki i sprzęt ogrodniczy, spawarki czy akcesoria na plażę. Trzeba jednak zadbać o odpowiednią promocję tych produktów – zarówno w witrynie sklepu, jak i poza nią.

Produkty sezonowe – sprawdź, kiedy zainteresowanie rośnie

Najważniejszą sprawą przy promowaniu produktów sezonowych jest określenie czasu, w którym zainteresowanie danymi artykułami faktycznie rośnie. W przypadku niektórych przedmiotów jest o to łatwo. Popyt na klimatyzatory automatycznie idzie w górę wraz ze zwiększającą się temperaturą, na zimowe ubrania – gdy za oknem robi się coraz chłodniej.

Dysponując jednak bardziej wyspecjalizowanym towarem – na przykład elektronarzędziami, jak sklep https://sklep.powermat.pl/ – o określenie konkretnego sezonu na niektóre produkty może być trudniej. Dlatego przy planowaniu działań warto podeprzeć się czymś więcej niż tylko intuicją.

Dobrym wyznacznikiem zainteresowania poszczególnymi produktami może być Google Trends. To narzędzie udostępniane przez najpopularniejszą internetową wyszukiwarkę. Wpisanie w nim nazwy przedmiotu czy też hasła z nim związanego wyraźnie pokazuje, kiedy ludzie częściej zaczynają wpisywać je w Google’u. A taki wzrost popularności w wyszukiwarce to zdecydowany znak, że czas na promocję.

Pomocna okaże się również analiza działalności konkurencji. Jeśli te same produkty trafiają na promocję w kilku sklepach z naszej branży, warto zastanowić się, z czego to wynika. Być może właśnie zaczyna się sezon na towary, których dotąd nie docenialiśmy.

Produkty sezonowe i sposoby ich promowania

Kiedy określimy już, na jakie produkty warto postawić w konkretnym miesiącu, czas przystąpić do działania. Warto przy tym pamiętać, że sezonowość na niektóre towary we własnym sklepie możemy wykreować samodzielnie – przyzwyczajając klientów, że w określonych porach roku ceny spadają.

Blog na czasie – planuj z wyprzedzeniem

Jeśli promocja produktów sezonowych ma być skuteczna, trzeba ją zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem. Kiedy zainteresowanie zaczyna rosnąć, Twój sklep powinien być do tego przygotowany. Dobrym narzędziem, które pomoże w promowaniu takich produktów, ale także usystematyzowaniu działań, może być firmowy blog.

W większości branż artykuły blogowe planuje się z wyprzedzeniem. Przy szkicowaniu tematów warto więc pamiętać o produktach sezonowych i zaplanować artykuły na ich temat. Z jednej strony pomogą przyciągnąć użytkowników na stronę, z drugiej ich publikacja będzie przypomnieniem, że czas na promocję konkretnego produktu. Z tego powodu warto, by pojawiły się na blogu minimalnie przed rozpoczęciem sezonowego wzrostu zainteresowania towarem.

Newsletter – przypomnij klientowi, że czas na zakup

Produkty sezonowe warto polecić swoim klientom. Kiedy ktoś dokonał już zakupu w naszym sklepie lub jest wpisany do newslettera, warto przypomnieć mu o zbliżającym się sezonie. Mail z ofertą, która faktycznie jest “na czasie” nie zostanie zignorowany tak łatwo, jak inne treści reklamowe. Trzeba tylko precyzyjnie wstrzelić się z czasem, w którym klient faktycznie może być zainteresowany zakupem produktu.

Media społecznościowe – posty informacyjne i nie tylko

Idealnym narzędziem do promowania produktów sezonowych są także media społecznościowe. Posty na Facebooku czy Instagramie powinny być odzwierciedleniem cyklu życia sklepu. Dlatego produkty sezonowe wręcz muszą się na nich pojawić.

Warto zadbać o publikację odpowiednich postów już na początku sezonu, a później regularnie o nich przypominać. Trzeba jednak pamiętać o zróżnicowaniu przekazu – dobrze sprawdzą się posty z informacją o obniżonej cenie, ale filmy czy memy będą ciekawym urozmaiceniem przekazu.

Google Ads – pokaż się w wyszukiwarce

Google Trends pomoże zdefiniować początek i koniec sezonu na konkretne produkty, a Google Ads skutecznie je reklamować. Dzięki linkom sponsorowanym można znacznie ułatwić potencjalnym klientom trafienie na stronę sklepu. Trzeba tylko dobrać odpowiednie frazy kluczowe i pamiętać, że w sezonie koszt takiej reklamy będzie wyższy niż poza nim.

Reklama może być też dobrym uzupełnieniem działań w mediach społecznościowych. Facebook pozwala na przykład na dotarcie do naszych klientów czy też osób z konkretnymi zainteresowaniami, co pozwala na precyzyjny dobór grupy docelowej, która zwiększy szanse powodzenia sezonowej kampanii.

Nowy wystrój witryny – wyróżnij produkty sezonowe

Towary, które aktualnie promujemy, powinny być też dobrze widoczne na sklepie. Najlepiej wyeksponować je już na stronie głównej. Dodatkowy baner, ciekawa grafika, a może okna pop-up? Wybór należy do Ciebie. Trzeba przy tym pamiętać o przyzwyczajeniach klientów i o tym, by ekspozycja produktów sezonowych nie “przygniatała” całej witryny.

Jak promować produkty sezonowe w sklepie internetowym?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę