Kurtki z logo firmy stanowią w wielu przedsiębiorstwach wręcz obowiązkowy element garderoby pracowniczej. Podczas wykonywania służbowych obowiązków, bardzo łatwo jest je jednak poplamić czy zabrudzić. Aby nie uszkodzić znakowania, ani też nie obniżyć jakości odzieży, warto wiedzieć, jak o nie dbać. Dziś postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Kurtki firmowe – pranie zależne od rodzaju nadruku i materiału
Pranie kurtki firmowej będzie zależne od dwóch najważniejszych czynników – rodzaju zastosowanego nadruku oraz materiału, z którego wykonana jest odzież. Zacznijmy od tej pierwszej kwestii.
Aby nie zniszczyć naniesionej na ubrania aplikacji, należy dowiedzieć się, jaką techniką została naniesiona. Jeśli będzie to haft czy naszywka, możesz spać spokojnie. Dlaczego? Takie wersje np. logotypów niemalże w ogóle się nie niszczą. Do tego mogą być prane w nawet 60 stopniach Celsjusza.
Podobnie będzie w przypadku sitodruku. W tym przypadku barwnik wtłaczany jest w strukturę materiału. “Zatapia się” w nim, dzięki czemu jest bardzo trwały i odporny na zniszczenie.
Problemy mogą pojawić się przy klasycznym nadruku lub termotransferze. Wtedy zaleca się podejść do pielęgnacji kurtek z dużą ostrożnością. Temperatura 30 stopni nie powinna wpłynąć negatywnie na aplikację. Wyższa wartość niestety może sprawić, że nadruk popęka lub straci swoje kolory. W najgorszym przypadku całkowicie zejdzie z odzieży.
Wiesz już, jak dopasować temperaturę prania do rodzaju naniesionej aplikacji. Teraz nadszedł czas na rodzaj materiału, z którego została wykonana kurtka. W tej sytuacji zasada działania jest dość prosta. Musisz po prostu sprawdzić metkę i zapoznać się z zaleceniami producenta.
Suszenie kurtki z logo firmy – kwestia priorytetowa
Po praniu nadchodzi oczywiście czas na suszenie. Tutaj kwestia jest dość jasna. Każdą kurtkę po wyjęciu z pralki czy praniu ręcznym należy dokładnie odsączyć z nadmiaru wody. Następnie dobrze jest całość dokładnie strzepać. Teraz pozostaje już tylko rozwiesić odzież na wieszaku i czekać, aż ta swobodnie wyschnie.
Przy kurtkach z logo należy unikać suszenia w suszarce bębnowej, a także kontaktu z bezpośrednim źródłem ciepła – np. promieniami słonecznymi czy kaloryferami. Materiał ma wyschnąć sam, bez żadnej pomocy. W innym wypadku naniesiona aplikacja, ale także i cała kurtka, może ulec zniszczeniu.
Impregnacja kurtki z nadrukiem? Tak, ale tylko w szczególnych przypadkach
Nadruki czy aplikacje same w sobie nie wymagają od Ciebie żadnej impregnacji. Warto jednak pamiętać, że zaleca się ją wykonać w przypadku niektórych modeli kurtek. Będą to przede wszystkim te z funkcją softshell.
Za ich wodoszczelność oraz oddychalność odpowiada specjalna membrana. Jej właściwości podczas prania mogą się obniżyć. Dobrze więc po każdym czyszczeniu wykonać dodatkowy zabieg pielęgnacyjny. Jaki? Oczywiście całość należy potraktować specjalnym impregnatem do tego typu odzieży. Najłatwiejszy w użyciu będzie ten w formie sprayu. Koniecznie zapoznaj się jednak z zaleceniami jego producenta.
Uważaj także, aby nie rozpylić preparatu ze zbyt bliskiej odległości. Najczęściej zaleca się odstęp ok. 20 cm między atomizerem a materiałem. Gdy o tym zapomnisz, na kurtce mogą pojawić się ciężkie do usunięcia plamy i przebarwienia.
Jak często prać kurtki reklamowe?
Kurtki reklamowe z logo firmy to odzież, która będzie stanowić swego rodzaju wizytówkę przedsiębiorstwa. Należy więc prać je tak często, jak to konieczne. Im szybciej plamy zostaną potraktowane wodą i środkiem piorącym, tym większe szanse na całkowite ich usunięcie.
Jeśli jednak kurtki z logo nie są narażone na zabrudzenia, najlepiej wyprać je dwa razy w roku. Zostaną wtedy lekko odświeżone i będą prezentowały się idealnie.