Czy wiesz, że według danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2020 roku prawie 61% osób w wieku od 16 do 74 dokonywało zakupów przez Internet? To aż o siedem punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Handel w sieci zyskuje coraz większą ilość zwolenników, a co za tym idzie – staje się niezwykle opłacalny.
W Internecie znajdziemy teraz niemalże wszystko – odzież, obuwie, materiały budowlane, dzieła sztuki, produkty hand made. Zastanawiasz się jednak, czy warto rozpocząć sprzedaż internetową, jeśli oferujesz np. materiały do szycia, które część klientów lubi przez zakupem dotknąć lub zobaczyć na żywo? Sprawdź to i dowiedz się, jak sprzedawać tkaniny przez sklep internetowy!
Czy warto otworzyć sklep internetowy z tkaninami?
Na samym początku warto zadać sobie pytanie, czy warto otworzyć sklep internetowy z tkaninami. Odpowiedź brzmi “zdecydowanie tak”! Dlaczego? Obecnie większość z nas stawia na zakupy online. W sieci kupujemy niemalże wszystko, nawet ubrania. Tkaniny oczywiście są produktem, który większość chciałaby zobaczyć najpierw na żywo. Da się to jednak “przejść” i zaraz pokażemy Ci, jak to zrobić.
Pamiętaj jednak, że zakupy online są naprawdę wygodne. Wystarczy przecież złożyć zamówienie, a nawet już na następny dzień towar dostarczony jest pod same drzwi. Nie trzeba nawet wychodzić z domu. To zdecydowanie przemawia do osób, które chcą zadbać o większą ilość czasu dla siebie.
Jak sprzedawać tkaniny przez sklep internetowy? 6 najważniejszych wskazówek
Aby skutecznie sprzedawać tkaniny i materiały do szycia przez Internet, musisz przede wszystkim zadbać o kilka najważniejszych elementów na stronie Twojego sklepu. Dzięki temu klient poczuje, że może Ci zaufać. Zobaczy także, że oferowane przez Ciebie produkty są dokładnie tym, czego potrzebuje. O czym warto więc pamiętać?
1. Zadbaj o szczegółowy opis każdej tkaniny
Udając się do stacjonarnego sklepu z tkaninami, każdy klient może dotknąć materiału i zobaczyć go na żywo. W sprzedaży online jest to niemożliwe. Da się jednak w pewien sposób zadbać o to, by produkty urzekły odbiorcę nawet na odległość. Wystarczy postawić na… opisy produktów!
Postaraj się więc, by przy każdej tkaninie znalazły się najważniejsze informacje na jej temat. Opisz, jaka jest w dotyku, jak prezentuje się na gotowych produktach i do czego można ją wykorzystać. Tak dobieraj słowa, aby klient mógł wyobrazić sobie dany materiał w swoich rękach. Jeśli często dostajesz jakieś pytania na temat danej tkaniny, od razu odpowiedz na nie w opisie danego produktu lub kategorii.
Wspomnij także, jak należy szyć dany rodzaj materiału. Potencjalny klient od razu będzie się mniej obawiał, a także zobaczy, że może kupić coś od osoby, która naprawdę zna się na rzeczy.
2. Postaw na bogaty materiał zdjęciowy
Na karcie każdego produktu umieść także jak największą ilość zdjęć. Pokaż materiał w całości oraz zrób zbliżenie na najważniejsze szczegóły. Zadbaj o to, aby fotografie jak najlepiej oddawały kolor danej tkaniny. Możesz zaznaczyć, w jakim świetle było robione zdjęcie, a także opisać słownie barwę.
Do tego w miarę możliwości postaraj się o fotografie od swoich wcześniejszych klientów. Poproś ich, aby pochwalili się swoim gotowym projektem z wykorzystaniem materiału i zapytaj o zgodę na publikację takich zdjęć na swojej stronie. To zdecydowanie przekona nowe osoby do zakupów. Im większy materiał zdjęciowy, tym lepiej!
3. Pozwól swoim klientom zadawać pytania
Idąc do sklepu stacjonarnego, każdy klient może zadać nurtujące go pytania sprzedawcy. W sklepie internetowym kontakt jest utrudniony, ale nie niemożliwy. Zostaw na swojej stronie numer telefonu czy adres mailowy i wyraźnie podkreśl, że służysz pomocą w razie wątpliwości. Możesz także zadbać o specjalny czat online, który przyspieszy cały proces.
Pamiętaj, że na pytania klientów musisz odpowiadać tak szybko, jak to tylko możliwe. Im dłużej będą czekać, tym niestety będą mniej przekonani do zakupów akurat u Ciebie. Zaznacz więc, w jakich godzinach jesteś dostępny i na bieżąco sprawdzaj, czy nie pojawiły się nowe wiadomości.
4. Zaoferuj wszystko, co niezbędne w pracowni krawieckiej
Kupując tkaniny przez Internet, większość amatorów oraz profesjonalistów zapewne będzie chciała nabyć także dodatkowe produkty niezbędne do wykonania danego produktu. Zadbaj więc o bardzo szeroki asortyment. Zaoferuj wiele różnych rodzajów tkanin czy dzianin w kilku wzorach i kolorach do wyboru.
Nie zapomnij także o dodatkach krawieckich, takich jak igły, nici, wszelkiego rodzaju dekoracje np. pompony, a także ściągacze, guziki czy nawet gotowe wykroje. Taki asortyment z pewnością zachęci do zakupów akurat u Ciebie. Świetnym przykładem takiego kompleksowego sklepu krawieckiego jest https://miekkie.com/. Każdy znajdzie tam najważniejsze elementy do wykonania stylowej kreacji.
5. Buduj zaufanie, prowadząc bloga i media społecznościowe
Aby sprzedawać w sieci, musisz zdobyć zaufanie klientów. Jak najłatwiej to zrobić? Oczywiście prowadząc bloga oraz media społecznościowe! Te dwa kanały staną się dodatkowym źródłem komunikacji z odbiorcami. Pokażą Cię także jako profesjonalistę oraz osobę, która zna się na rzeczy.
Na blogu możesz pokazywać ciekawe inspiracje, publikować poradniki na temat szycia czy opisywać wszelkie tkaniny, ich zastosowanie, właściwości, sposób szycia oraz pielęgnacji. Staraj się także szczegółowo odpowiadać w tym miejscu na najczęściej zadawane pytania. To zdecydowanie wzmocni Twój autorytet.
Media społecznościowe to natomiast idealny sposób na jeszcze większą ilość zdjęć. Prowadź je regularnie, wrzucaj fotografie tkanin, a także poproś klientów, by oznaczali Twój profil lub wykorzystywali brandowy hashtag przy zdjęciach swoich gotowych projektów z wykorzystaniem materiałów z Twojego sklepu. Regularnie sprawdzaj też skrzynkę odbiorczą, ponieważ część klientów może zadawać pytania właśnie przez media społecznościowe.
6. Postaw na możliwość oceniania produktów
Dużym ułatwieniem dla wielu klientów może okazać się także wygodny system oceniania produktów. Zainstaluj specjalny moduł, dzięki któremu każdy będzie mógł zrecenzować towar po zakupach. Osoby zainteresowane Twoim asortymentem z pewnością utwierdzą się wtedy w przekonaniu, że warto współpracować akurat z Tobą.
Pamiętając o wszystkich tych elementach, Twój sklep internetowy z pewnością zyska szerokie grono nowych zadowolonych klientów!