Strona sklepu internetowego czasami może mieć większy wpływ na decyzję zakupową klienta niż same oferowane przez Ciebie produkty. Ma być wizytówką sklepu. Powinna więc wzbudzać zaufanie, świadczyć o profesjonalizmie i ułatwiać nawigację po sklepie.
Jej wartość jest nie do przecenienia. Jak wynika z raportów Shopera, jednego z najpopularniejszych systemów oprogramowania e-sklepów, strona główna odpowiada za 18 procent wejść na stronę. Sprawdź więc, co powinno znaleźć się w tym eksponowanym miejscu. Posłużymy się do tego przykładem sklepu https://www.siatkopol-sklep.pl/.
Nagłówek: logo i przejrzyste menu
Trudno hierarchizować wagę poszczególnych elementów strony głównej sklepu internetowego. Z pewnością jednak to, co znajduje się na samej górze, ma duży wpływ na odbiór całego sklepu.
Jedną z pierwszych rzeczy, na którą trafi potencjalny klient, jest logo firmy. Klasycznie powinno znaleźć się po lewej stronie i nie być zbyt duże – najlepiej do około 100 pikseli. Pomaga budować świadomość marki.
Obok, na tym samym poziomie, warto umieścić wyszukiwarkę. W krytycznym momencie pomoże klientowi odnaleźć się na stronie. Do tego, najlepiej w prawym górnym rogu, koniecznie umieść koszyk. To tam uda się klient, by sfinalizować zakupy – warto, by mógł łatwo znaleźć to miejsce.
Na górze powinno się też znaleźć menu nawigacyjne z kategoriami produktów, linkiem do strony głównej czy informacji o firmie. Możesz rozbić je na dwa osobne moduły, jak na stronie Siatkopolu.
Kategorie obrazkowe
Kategorie w menu nawigacyjnym to jedno. Warto jednak wyróżnić je także wizualnie. Poniżej wymienionych wcześniej elementów warto dodać także panele z kategoriami obrazkowymi. To grafiki podlinkowane do kategorii, z nazwą dostępnych w nich produktów. Warto tu umieścić dopracowane, ładne zdjęcia. Niektórzy stawiają w tym miejscu na slider.
Polecane produkty
Główna strona sklepu internetowego może również zawierać bezpośrednie odnośniki do produktów. Warto w tym miejscu postawić na najpopularniejsze produkty, bestsellery, nowości – wybór zależy wyłącznie od Ciebie. To kolejne ułatwienie dla klienta, a także forma promocji wybranych produktów. Na stronie głównej Siatkopolu znajdziesz tu na przykład szeroki przegląd artykułów ze sklepu – siatki, panele ogrodzeniowe, druty kolczaste i akcesoria do ogrodzeń.
Strona sklepu internetowego – jaki tekst na niej umieścić?
Na stronie głównej sklepu internetowego powinien znaleźć się też co najmniej jeden moduł tekstowy. W ten sposób przedstawisz się odwiedzającym stronę, podkreślisz zalety swojego sklepu i produktów.
Przy okazji ten tekst, zwany opisem strony głównej, ma duże znaczenie dla pozycjonowania strony. Powinien zawierać najważniejsze frazy, pod które są prowadzone działania SEO. Pozycjonowanie nie powinno jednak zdominować tego tekstu – musi być napisany poprawnym i przystępnym językiem.
Informacje o firmie, kontakt, media społecznościowe
Nie zapominaj też o tym, co znajdzie się na dole strony. Umieść tam zakładki z informacjami o firmie, sposobach kontaktu odnośnik do newslettera. Mogą się tu znaleźć również linki do mediów społecznościowych firmy. Możesz tu nawet powtórzyć niektóre informacje z góry strony – użytkownicy mają różne przyzwyczajenia i mogą szukać ich w różnych miejscach.
Podsumowanie: co powinna zawierać główna strona sklepu internetowego?
Główna strona sklepu internetowego ma wielką moc. Nie lekceważ jej – zadbaj, by miała przejrzysty układ, pomagała w nawigacji i zawierała wszystkie najważniejsze informacje. Zadbaj o logo, ikonę z koszykiem zakupowym i menu nawigacyjne. Warto tu umieścić także kategorie obrazkowe oraz polecane produkty. Na stronie głównej powinien się też znaleźć napisany zgodnie z zasadami SEO opis sklepu, a na dole dodatkowe informacje – na przykład kontakt czy linki do profili w mediach społecznościowych.