Firmowy blog w sklepie internetowym – jak go prowadzić?

komputer firmowy blog w sklepie internetowym

Sklepów internetowych regularnie przybywa. Jako właściciel jednego z nich musisz więc pogodzić się z faktem, że konkurencja będzie tylko rosła. Nie czekaj jednak z założonymi rękami na to, aż Twój sklep zacznie tracić klientów. W poprawieniu ruchu na stronie, który może się przełożyć na wzrost sprzedaży, pomoże firmowy blog w sklepie internetowym.

Marketingowcy nie bez powodu podkreślają, że content sprzedaje. Odpowiednio prowadzony blog pomoże Ci przyciągnąć do sklepu nowe osoby, ale nie tylko. Za jego pomocą możesz budować wizerunek marki, wykreować się na eksperta w swojej branży.

Jak jednak prowadzić blog, by osiągnąć taki efekt? Musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Tematyka dopasowana do klienta

Firmowy blog w sklepie internetowym to szczególny rodzaj bloga. Nie ma zbyt wiele wspólnego z osobistymi blogami dziennikarzy czy celebrytów. To miejsce, w którym powinieneś dotykać tematów powiązanych z branżą, w jakiej działa Twój sklep.

Jeśli, jak sklep https://www.sprzetbhp.pl/, zajmujesz się ubraniami i artykułami ochronnymi, możesz wyjaśniać zastosowanie poszczególnych produktów czy też opowiadać o zasadach BHP obowiązujących w różnych branżach. Jeśli prowadzisz internetowy sklep z pościelą, otwiera się przed Tobą możliwość pisania artykułów o modowych trendach czy zastosowaniach konkretnych tkanin.

Najlepiej poruszać tematy, o których masz dużą wiedzę. Warto uwzględniać w ich doborze produkty ze sklepu. Nie promuj ich jednak zbyt nachalnie. Treści na blogu są tworzone dla klienta, powinny rozwiązywać jego problemy. Świetnie sprawdzają się więc na przykład artykuły poradnikowe.

Firmowy blog w sklepie internetowym spójny z główną witryną

Zdarzają się blogi firmowe prowadzone w osobnej domenie. Najczęściej przybierają jednak formę podstrony w sklepie internetowym. Ważne, by miała odpowiedni wygląd. Firmowy blog powinien być graficznie spójny z całą witryną. Nie wybieraj więc najpopularniejszych szablonów – w końcu blog ma Cię wyróżniać!

Blog musi być również przejrzysty i czytelny. Należy sprawdzić, jak wyświetlają się nagłówki tekstów, czy reklamy nie zasłaniają treści. Zadbaj także o odpowiednie zdjęcia. Najlepiej ilustrować artykuły własnymi fotografiami, na przykład przedstawiającymi produkty powiązane z tematem artykułu.

Regularne wpisy i planowanie publikacji

Systematyczność liczy się nie tylko w nauce do egzaminu. Będzie mieć również znakomity wpływ na Twój firmowy blog w sklepie internetowym. Regularnie publikowane wpisy przyniosą Ci dwie podstawowe korzyści.

Pierwsza to budowanie pozycji w wynikach wyszukiwania. Regularne publikacje artykułów są bardzo dobrze odbierane przez Google. Druga korzyść to przyzwyczajenie użytkowników do tego, że dwa czy trzy razy w miesiącu, w określonych porach, mogą czekać na nowy tekst czy poradnik.

By utrzymać systematyczność, warto planować wpisy z wyprzedzeniem. Wiele artykułów można przygotować nawet dwa, trzy miesiące wcześniej. Oczywiście możesz też postawić na przeglądy nowinek czy zmian w branży. Ale i takie teksty można publikować regularnie.

Promocja bloga

Dzięki planowaniu publikacji łatwiej będzie również wypromować teksty na blogu. Najlepiej nadają się do tego media społecznościowe. A profile w najpopularniejszych social mediach to dziś niemal obowiązek każdego sklepu internetowego.

Jeśli więc prowadzisz profile na Facebooku czy Instagramie, wykorzystuj je do promowania swoich artykułów blogowych. Przygotuj ciekawą grafikę, podrzuć jedną, dwie ciekawostki, do tego link do artykułu – i gotowe!

Na Facebooku swój blog można promować również na przykład na grupach tematycznych. Poza tym link do bloga warto umieścić w widocznym miejscu na stronie głównej. Dzięki temu klient łatwiej dowie się, że znasz się na rzeczy.

Optymalizacja treści – firmowy blog w sklepie internetowym a SEO

Firmowy blog jest również świetnym narzędziem SEO. To dobre miejsce, by zadbać o linkowanie wewnętrzne w ramach witryny, linkując z artykułów do konkretnych produktów i kategorii.

Wpisy na blogu warto też optymalizować pod kątem słów kluczowych. To świetna baza do tego, by umieścić tam frazy z pytaniami, jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Wybierz te, które najbardziej nawiązują do Twojego asortymentu. Zadbaj o meta tagi, do każdego artykułu dobierz odpowiednio opisane zdjęcia. To z pewnością będzie miało dobry wpływ na pozycję Twojego sklepu w sieci.

Firmowy blog w sklepie internetowym – jak go prowadzić?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę