Facebook reklamy – cennik 

Cennik - Facebook reklamy

Reklama na Facebooku to jedna z najczęściej wybieranych rodzajów promocji działalności w internecie. Wszystko dlatego, że ta strona ma bardzo dobrze opracowanego menedżera reklam, oraz dlatego, że stworzona przez Ciebie reklama może dotrzeć do konkretnych odbiorców. 

Co więcej, Facebook jest jednym z największych social mediów, dlatego też to właśnie tę stronę wybierają przedsiębiorcy do promowania swoich produktów i usług. Jednak na pewno wiele osób stawia sobie ważne pytanie. Ile kosztują Facebook reklamy. Cennika nie ma, ale za są inne opcje, za pomocą których można to ustalić. Zobacz, jak to działa! 

Co daje reklama na Facebooku?

Otóż reklama na Facebooku daje bardzo wiele. Przede wszystkim, dzięki Menadżerowi Reklam na Facebooku możesz dotrzeć do konkretnej i określonej liczby odbiorców. Za pomocą odpowiednich narzędzi wybierasz m.in. przedział wiekowy, miejsce zamieszkania, zainteresowania. Dzięki temu zawężasz grupę swoich odbiorców do tych, którzy mogą się zainteresować Twoją reklamą i działalnością. 

Dzięki temu Facebook pokaże Ci, do ilu osób może dostrzec stworzona przez Ciebie reklama. Taka forma promocji także zwiększa ruch na Twoim fanpage’u i stronie internetowej, a co więcej sprawia, że widzi ją więcej osób i przybywa Ci fanów witryny, którą promujesz. Oczywiście jeśli wykonujesz to w odpowiedni sposób.

Działalność na Facebooku i darmowe opcje 

Oczywiście reklama na Facebooku nie jest darmowa. Jednak istnieją opcje, za które nie musisz płacić, a które także w pewnym stopniu przyniosą Ci korzyści. 

Jednak zacznijmy do tego, że na tym portalu społecznościowym możesz prowadzić swój fanpage na 2 sposoby: 

  • pierwszy to samo prowadzenie profilu na FB – promocja polega jedynie na tworzeniu postów, wydarzeń oraz grup, które mają na celu zwiększyć zasięg, a także zapewnić, że fani z Tobą pozostaną. 
  • druga opcja to tworzenie płatnych kampanii reklamowych – w tym przypadku masz szansę na większą rozpoznawalność oraz na stworzenie zasięgów, które trafią do większej ilości użytkowników.

Przejdźmy jednak, do najważniejszego, czyli jak promować się na Facebooku za darmo? Masz kilka opcji do wyboru. Możesz przede wszystkim dodawać posty, które będą kreatywne i sprawią, że użytkownik się nimi zainteresuje. Musisz jednak pamiętać o regularności wpisów. Możesz także tworzyć wydarzenia i grupy, które zachęca ludzi do odwiedzania Twojej strony i zapoznania się z tym co robisz. 

Facebook reklamy – cennik 

W przypadku reklamy na Facebooku nie widnieje coś takiego, jak cennik. W przeciwieństwie do innych kampanii reklamowych nie można wybrać pakietu, który zapewni Ci określą ilość wejść, czy kliknięć. 

Reklama na tej platformie działa trochę inaczej. W tym przypadku to Ty określasz konkretny budżet, który chcesz przeznaczyć na daną reklamę. Oznacza to, że w odpowiednim miejscu wpisujesz, ile dziennie chcesz wydać na reklamę, a także określać datę rozpoczęcia i zakończenia danej kampanii. Dzięki temu masz pełną jasność, ile zapłacisz na stworzoną reklamę. 

Co jest ogromnym pozytywem, jeśli chodzi o reklamę na Facebooku to to, że bez względu na budżet, jakim dysponujesz, uzyskasz wyniki. Wszystko dzięki systemowi, o którym wspomnieliśmy wcześniej, czy wyświetlaniu postu osobom, które są skłonne zainteresować się stroną, produktem lub usługą, którą oferujesz. 

Facebook reklamy – cennik ustal sam 

Mimo że to ty wybierasz, ile chcesz wydać na daną kampanię, to jednak musisz także zwrócić uwagę na to, co wypływa na cenę danej reklamy. Składa się na to kilka elementów np. cel kampanii, miejsce wyświetlania reklamy, sezonowość oraz wielkość grupy docelowej. Te wszystkie czynniki wpływają na to, jak dużo zapłacisz za tworzoną kampanię reklamową.

Cel kampanii kluczem do sukcesu

Aby Twoja kampania i wydane pieniądze nie poszły na marne, musisz skupić się, na wyborze celu kampanii. Jest to istotne, ponieważ dzięki temu możesz skupić się na konkretnym działaniu. Masz do wyboru wiele opcji. To właśnie wybór celu wpływa na ostateczną cenę reklamy. 

Do wyboru masz wiele kategorii, które pozwolą Ci na poszerzenie zasięgu. Jeśli chodzi o poszerzenie rozpoznawalności, możesz wybrać: rozpoznawalność marki lub zasięgi.  

Jest także druga kategoria, czyli rozważanie zakupu, tutaj masz dużo więcej opcji do wyboru. Możesz skierować swój cel kampanii na: ruch, aktywność, pozyskiwanie kontaktów, wyświetlanie filmów, wiadomości czy też instalacje aplikacji. 

Wszystkie z nich mają swój cel, który na pewno wpłynie pozytywnie na rozwój Twojego fanpage’a na Facebooku oraz strony internetowej.

Czy da się oszacować cenę kampanii? 

Oczywiście jest to możliwe. Jeśli stworzysz kampanię w Menedżerze Reklam, to po wyborze celu, konkretnej grupy docelowej i ustaleniu budżetu zobaczysz, do jak dużej grupy odbiorców może trafić przygotowana przez Ciebie reklama. Dzięki temu zobaczysz, jakie mogą być wyniki reklamy. Za pomocą tych narzędzi możesz określić, ile mniej więcej pieniędzy chcesz przeznaczyć na tę promocję. 

Jak widzisz, Facebook reklamy cennika jako takiego nie posiadają. Wszystko zależy od tego, jaki ty sam budżet ustalisz. Aby tego dokonać, musisz wybrać grupę docelową, cel kampanii oraz okres promocji. W tym wypadku wszystko zależy od Ciebie i Twoich preferencji. Zapoznaj się bliżej z Menedżerem Reklam na Facebooku i stwórz owocną kampanię reklamową, która zwiększa ilość fanów na Twoim profilu. 

Facebook reklamy – cennik 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę