Sprzedaż w internecie z roku na rok rośnie. Ostatnie lata tylko nadały jej dodatkowego rozpędu. Pomógł w tym szybki rozwój urządzeń mobilnych, ale również pandemia, która ograniczała lub zniechęcała do stacjonarnych zakupów. W związku z tym wzrósł również popyt na książki e commerce.
Fachowa literatura dostarcza bowiem praktycznej wiedzy na temat rozwoju własnej działalności handlowej w internecie. Dzięki niej można dowiedzieć się choćby tego, jak założyć sklep internetowy. Książka podpowie także ciekawe i skuteczne rozwiązania, które pomogą usprawnić sprzedaż i zwiększyć obroty. Wreszcie – może stać się inspiracją do postawienia na taką działalność. Warunek jest jeden: trzeba sięgnąć po dobre książki e commerce. Przygotowaliśmy listę najlepszych.
“Biblia e-biznesu 3.0”

To trzecie wydanie bestsellera, który pomaga lepiej poznać i zrozumieć e-biznes. Książki tego typu czasami szumnie nazywają się podręcznikami, ale ten tytuł zdecydowanie zasługuje na takie miano. Już dwa pierwsze wydania rozeszły się błyskawicznie. A trzecie zostało jeszcze uzupełnione i odświeżone.
“Biblia e-biznesu 3.0” to 159 rozdziałów napisanych przez ponad 120 autorów. Całość zebrał Maciej Dutko, przedsiębiorca i specjalista od szkoleń. Na kartach tej książki o biznesie zebrał wiedzę na temat sklepów internetowych, ale także strategii biznesu w sieci, e-marketingu, internetowej komunikacji z klientem czy logistyki. Nowością jest dział poświęcony BHP w e-biznesie. Tę książkę powinien mieć na półce każdy internetowy sprzedawca.
“Sprzedawaj więcej”

Kamila Kruk i Marcin Osman to przedsiębiorcy internetowi, którzy od podstaw zbudowali wydawnictwo OSMPower. Na bazie własnych doświadczeń i wiedzy piszą różnego rodzaju książki o sprzedaży i marketingu. Ta jest jednak wyjątkowa.
Dostarcza bowiem konkretnych narzędzi, które można od razu wdrożyć we własnej działalności. To aż 100 gotowych strategii, które pomogą sprzedawać w mediach społecznościowych, ale również za pomocą tradycyjnych, bezpośrednich metod. Pomogą wprowadzić do naszych działań konkretne poprawki, które wymiernie wpłyną na wyniki.
Pomysły autorów powinny też pomóc w zmianie nastawienia na sukces. Warto wziąć sobie do serca przesłanie Osmana i Kruk: “nie wystarczy wiedzieć, przede wszystkim trzeba działać!”.
“Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie”

Książki o sprzedaży internetowej bardzo często dotykają tematyki mediów społecznościowych. Rzadko jednak wyczerpują temat. Właśnie dlatego warto sięgnąć po pozycję napisaną przez Artura Jabłońskiego. To praktyk, który na reklamie na Facebooku i Instagramie “zjadł zęby”. Teraz dzieli się swoją wiedzą z każdym z nas.
Jabłoński stworzył usystematyzowany poradnik, w którym znajdziemy wszystko to, co trzeba wiedzieć o reklamie i sprzedaży w mediach społecznościowych. Ta książka pomoże od zera rozpocząć reklamę na wymienionych platformach. Przyda się jednak również doświadczonym sprzedawcom, z którymi autor dzieli się sprawdzonymi pomysłami. I choć każda kampania na Facebooku czy Instagramie jest inna, w każdej da się zastosować wskazówki Jabłońskiego.
“Technologia w e-commerce”

Nowe technologie pozostają jednym z głównych elementów, który napędza e-commerce. Książka Piotra Karwatki to kompendium wiedzy na ich temat, które przyda się każdemu internetowemu przedsiębiorcy.
Czym wyróżnia się ta pozycja? Przede wszystkim łączy w sobie zagadnienia, które do tej pory były omawiane oddzielnie w książkach o biznesie i publikacjach dla informatyków. Pomoże więc nie tylko w wyborze odpowiedniej platformy pod sklep internetowy, ale także w integracjach i wdrożeniach związanych z jego działaniem.
Karwatka czerpie nie tylko z własnej wiedzy, ale i doświadczenia dyrektorów IT oraz specjalistów od wdrożeń. Wspólnie z nimi radzi, jak stworzyć procedury, które usprawnią działanie sklepów internetowych. To wiedza niezbędna dla każdego menedżera e-biznesu zamknięta w przystępnej formie.
“Konwersja w e-commerce”

Konwersje są tym, na czym właścicielom sklepów internetowych zależy najbardziej. Ich większa liczba zwykle wiąże się przecież z większymi zyskami. Jak jednak doprowadzić do takiej sytuacji? Krzysztof Bartnik i jego książka służą pomocą.
“Konwersja w e-commerce” to praktyczny poradnik, który zatrzymuje się na wszystkich etapach prowadzących do zwiększenia liczby konwersji. Pomoże pozyskać ruch w sklepie, a potem zamienić go na zamówienia. Podpowie, jak udoskonalić wizerunek e-sklepu i przełożyć te działania na sprzedaż. Pokaże, jak analizować biznes w sieci i mierzyć jego skuteczność. Z tymi poradami szanse na sukces sklepu internetowego znacznie wzrosną.
“15 lekcji marketingu internetowego”

Skoro jednak sprzedaż przenosi się do internetu, może i porady na papierze wychodzą z mody? Dla wszystkich, którzy tak uważają, źródłem wiedzy może być kurs internetowy Marcina Osmana. Ten biznesowy praktyk pokazuje w nim drogi, które prowadzą do usprawnienia działalności e-commerce.
I choć w tytule odnosi się do marketingu, lekcje Osmana to coś więcej niż porady, jak wypromować sklep internetowy. To porady, które z pewnością przydadzą się wszystkim sprzedawcom. Wśród nich znajdują się choćby wskazówki dotyczące tego, jak być kreatywnym w biznesie czy zwiększyć sprzedaż z obecnego koszyka klientów. To wszystko przekazane przystępnym językiem, dostępne o każdej porze dnia i nocy.