Książki biznesowe – 5 tytułów, które powinien znać każdy e-przedsiębiorca

Książki biznesowe - TOP 5

Książki biznesowe to jedno z najlepszych źródeł informacji dla każdego e-przedsiębiorcy – i nie tylko. To właśnie z nich dowiesz się, jak zarządzać swoją firmą czy pracownikami. Poznasz z ich pomocą najlepsze metody zwiększające sprzedaż, a także nauczysz się, jak rozmawiać z klientami. Będziesz w stanie także odkryć inspirujące historie, które przybliżą Cię do sukcesu. 

Poznaj więc zestawienie, w którym pokażę najlepsze książki o biznesie. Takie, które pomogą Ci osiągnąć jeszcze lepsze wyniki i rozwinąć swoje zawodowe kompetencje. 

Inspirujące książki biznesowe, czyli propozycje z historiami sukcesu

Na samym początku przedstawię Ci trzy inspirujące książki biznesowe, które koniecznie należy przeczytać. Są to historie sukcesu zarówno dużych oraz znanych marek, jak i nieco mniejszych przedsiębiorstw. Takie pozycje powinien znać tak naprawdę każdy e-przedsiębiorca – nie tylko ten zaczynający swoją przygodę. 

Publikacje tego typu świetnie pokazują, jakie kierunki można obrać, by rozwinąć swój biznes. W końcu każdy czas jest dobry na zmiany, na które trzeba się tylko odważyć. Zapraszam więc na przegląd trzech książek biznesowych z wielkim sukcesem w tle. 

“Od Z do A. Jak to zrobiliśmy? Tajniki, zasady i sekrety Amazona” – Colin Bryar, Bill Carr

Amazon to chyba jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych. Nie ma osoby, która by o nim nie słyszała. Aż ciężko uwierzyć, że początki tego imperium nie były aż tak kolorowe. Jego założyciele zaczynali tak naprawdę w garażu. Nie mieli początkowo warunków, jednak mieli pomysł oraz wartości, którymi miała kierować się firma. Dzięki wytrwałości założycieli, w ciągu kilku lat Amazon stał się prawdziwym gigantem na rynku e-commerce.

Zastanawiasz się, co stoi za sukcesem tej marki? Jeśli tak, książka “Od Z do A. Jak to zrobiliśmy? Tajniki, zasady i sekrety Amazona” autorstwa Colia Bryara i Billa Carra jest właśnie dla Ciebie. Jej autorzy zdradzają, jak całe to przedsiębiorstwo działa od środka. Pokazują także, jak pewne zmiany mogą wpłynąć na sukces firmy. Jak dla mnie, zawsze warto wzorować się i inspirować gigantami z branży, dlatego ta książka biznesowa powinna być w domu każdego przedsiębiorcy. 

“Dlaczego się udało. Filozofia i strategie twórcy Comarchu” – Janusz Filipiak, Krzysztof Domaradzki

Jeśli chodzi o inspirujące książki biznesowe opowiadające o historii sukcesu, ciekawym wyborem może okazać się coś z naszego rodzimego rynku. Tym razem pora na to, jak swoją świetność osiągnęła firma Comarch założona przez Janusza Filipiaka. To przykład z polskiego podwórka, że sukces da się osiągnąć ciężką pracą. Jej autor opowiada od kuchni o tym, jak powstał Comarch oraz jakie decyzje okazały się być w jego przypadku kluczowe.

Sięgając po lekturę “Dlaczego się udało. Filozofia i strategie twórcy Comarchu”, poznasz jednak nie tylko markę od środka. Dowiesz się z niej także, jak realizować strategiczne cele, prowadzić rekrutację, zarządzać zespołem czy wszystko kontrolować. To świetny przewodnik dla każdego – nie tylko e-przedsiębiorcy.

“Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców” – Guy Raz

Jeszcze jedną godną polecenia propozycją z tej kategorii jest książka “Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców”. Napisał ją Guy Raz, jeden z najbardziej utytułowanych dziennikarzy “New York Times”. Publikacja bazuje na wywiadach, które autor przeprowadzał z przedsiębiorcami w serii podcastów “How I Built This”. 

Znajdziesz w niej wiele inspirujących historii. Będzie to jednak dla Ciebie także niezwykle cenne źródło wiedzy. Dowiesz się z tej publikacji, jak rozwinąć swoją firmę od A do Z. Poznasz wiele wskazówek, które przybliżą Cię do własnego sukcesu. Będziesz mógł także bazować na doświadczeniu innych, by wprowadzić w swojej firmie odpowiednie zmiany.

Książki biznesowe – marketingowe tytuły dla e-przedsiębiorców

Biznes online nie może istnieć bez odpowiednich działań marketingowych. Warto więc wiedzieć, że książki biznesowe, które będą godne polecenia dla e-przedsiębiorców, to także te dotyczące bezpośrednio promocji marki. Same inspirujące historie to przecież jeszcze nie wszystko. Warto znać jeszcze techniki, dzięki którym sukces będzie na wyciągnięcie Twojej ręki!

“Magnetyczny Marketing” – Dan S. Kennedy

Nie chcesz uganiać się za klientami? Nie lubisz tego i sądzisz, że nie przynosi to odpowiednich efektów? W takim razie książka “Magnetyczny Marketing” jest właśnie dla Ciebie. Napisał ją Dan S. Kennedy, który pokazuje dość nowoczesne podejście do biznesu. W publikacji przekonuje, że nie trzeba gonić za klientami, by osiągnąć sukces. Wystarczy pokierować działania tak, by konsumenci sami przyszli do Ciebie. Intrygujące, prawda?

Dowiedz się więc, czytając tę lekturę, czym jest trójkąt magnetycznego marketingu i jak sprawić, by to klienci stali się głównym motorem napędowym marki. 

„To jest marketing!” – Seth Godin

Na koniec została nam jeszcze książka “To jest marketing!” autorstwa Setha Godina. Z punktu widzenia przedsiębiorcy online, takiej pozycji nie można przeoczyć. Jest to praktyczny poradnik na temat tego, jak prowadzić działania promocyjne, by nie zwariować. Z publikacji dowiesz się, dlaczego spamowanie już nie działa czy jak budować relacje z odbiorcami w mediach społecznościowych. 

Autor pokazuje także, jak wydawać rozsądnie pieniądze przeznaczone na reklamę, by ta przyniosła odpowiednie efekty. Zdecydowanie jest to lektura, którą można uznać za wręcz obowiązkową, jeśli prowadzisz e-biznes. 

Wymienione książki biznesowe to według mnie must have każdego e-przedsiębiorcy. Traktuj je jako wskazówkę i pamiętaj, by zawsze dopasować rodzaj publikacji do tego, czego aktualnie potrzebujesz do wsparcia swojego biznesu. 

Książki biznesowe – 5 tytułów, które powinien znać każdy e-przedsiębiorca

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń na górę