Zarządzanie jest zadaniem, z którym, musi poradzić sobie każdy przedsiębiorca i każdy lider. By zapewnić dobre funkcjonowanie zespołu, trzeba odpowiednio dbać o pracowników czy podwładnych, a także umiejętnie ich motywować. Nawet jeśli nikogo nie zatrudniasz, musisz nauczyć się zarządzania własnym czasem. Zarówno w pracy z ludźmi, jak i samodzielnej organizacji pomogą Ci książki o zarządzaniu. Poznaj pięć tytułów z najbardziej wartościowymi poradami!
1 “Angażujący lider. Angażuj, żebyś nie musiał motywować”
Książki o zarządzaniu ludźmi takie jak ta otworzą Ci oczy na realia współczesnego biznesu. Nie przeczytasz tu banałów o metodzie “kija i marchewki”, a znajdziesz nowe spojrzenie na zarządzanie pracownikami. Dziś w biznesie rośnie bowiem znaczenie zaangażowania.
Angażujący lider nie tylko poprawi wyniki firmy, ale zapewni sobie lojalność pracowników, którzy zaczną brać na siebie większą odpowiedzialność. W książce, którą wspólnie stworzyli Ewa Błaszczak, Piotr Kolmas i Sławomir Błaszczak, znajdziesz gotowe, sprawdzone rozwiązania. To metody zarządzania ludźmi, które możesz wdrożyć w swojej firmie od razu.
Poznasz też typowe błędy w zarządzaniu ludźmi. Będziesz mógł ocenić, czy przypadkiem ich nie popełniasz. “Angażujący lider” to książka niezwykle wartościowa, bo oparta o badania i doświadczenia zbierane przez aż osiem lat.
2 “Prosto z mostu. Czyżbym wyraził się zbyt subtelnie?”
Jeśli chcesz skończyć z przesadną poprawnością i zerwać ze schematami, książka Sama Zella będzie dla Ciebie idealna. Jej autor odnosi sukcesy w wielu branżach – od energetyki po nieruchomości. Opiera się na nietuzinkowym podejściu do zarządzania ludźmi oraz biznesem.
“Prosto z mostu” nauczy Cię, jak w niebanalny sposób zbudować lojalny zespół. Dzięki tej lekturze nabierzesz zuchwałości, która może dawać zaskakujące efekty. To przykład książki o zarządzaniu ludźmi, ale i własnym czasem. A zarazem świetnego poradnika biznesowego. Jeśli szukasz podobnych tytułów, koniecznie zajrzyj na https://www.osmpower.pl/najlepsze-ksiazki-biznesowe-ktore-warto-przeczytac.
3 “Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie”
Przywiązujesz dużą wagę do rekrutacji pracowników? Musisz pamiętać, że zatrudnienie nowego człowieka w firmie to dopiero pierwszy krok. Dzięki książce Małgorzaty Mitoraj-Jaroszek będziesz w stanie poprowadzić nowo zatrudnione osoby tak, by szybko stały się sprawnym członkiem Twojego zespołu.
Ważne w tym wszystkim jest zrozumienie kultury własnej organizacji. “Efektywne zarządzanie” Ci w tym pomoże. Pozwoli też wyłapać sposoby zarządzania, które niszczą zespół zamiast go rozwijać. Z tą książką skorygujesz swoje działania i rozwiniesz pracowników.
4 “Pięć Dysfunkcji Pracy Zespołowej”
Efektywne zarządzanie ludźmi nie musi opierać się na poszukiwaniu rewolucyjnych rozwiązań. Czasami wystarczy dostrzec błędy, które przeszkadzają w osiąganiu efektywności. Patrick Lencioni, autor tej książki, jasno je wskazuje. To przede wszystkim:
- brak zaufania,
- brak zaangażowania,
- strach przed konfliktami,
- brak dbałości o wynik,
- unikanie odpowiedzialności.
Lencioni nie poprzestaje oczywiście na nazwaniu dysfunkcji. Poprowadzi Cię krok po kroku przez działania, które pozwolą pokonać przeszkody i zbudować funkcjonalny zespół. Takie książki o zarządzaniu ludźmi można traktować jak podręcznik do pracy z zespołem.
5 “Metoda Bullet Journal”
Ryder Carroll przekonuje, że opisana w jego książce metoda sprawi, że pojmiesz tajemnicę “sztuki świadomego życia”. Brzmi wzniośle, ale w rzeczywistości metoda bullet journal opiera się na praktycznych rozwiązaniach. Carroll przygotował dla Ciebie specjalny notes, w którym będziesz zapisywać przeszłość, organizować teraźniejszość i planować przyszłość.
To przykład książki o zarządzaniu czasem, która sprawdzi się i u przedsiębiorców, i u pracowników etatowych. Z nią nauczysz się mądrego planowania i dążenia do celu. Nie przegap tej okazji!
Podsumowanie. Jakie książki o zarządzaniu warto przeczytać?
Jeśli chcesz lepiej zarządzać ludźmi i czasem, sięgnij po książki o zarządzaniu z solidną podbudową. “Angażujący lider. Angażuj, żebyś nie musiał motywować” to tytuł, który poprzedziło osiem lat badań i doświadczeń. “Prosto z mostu. Czyżbym wyraził się zbyt subtelnie?” opiera się zaś na historii i doświadczeniach Sama Zella, prężnie działającego biznesmena.
Zwróć też uwagę na błędy, jakie popełniasz w zarządzaniu zespołem – podpowie Ci to “Pięć Dysfunkcji Pracy Zespołowej”. Z kolei “Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie” pokaże Ci, jak traktować nowych pracowników. A “Metoda Bullet Journal” uporządkuje Twoją przyszłość i teraźniejszość.