Sprzedaż internetowa z dnia na dzień coraz mocniej się rozwija. Wiele osób sądzi, że jest to kanał sprzedaży dający ogromne możliwości. I jest to prawda! Coraz więcej sprzedawców przenosi się do sieci, budując własne biznesy e-commerce, rezygnując ze sprzedaży stacjonarnej lub łącząc te dwa kanały. Dla marzących o własnym sklepie internetowym mamy dobrą wiadomość – zaczęcie od zera najczęściej tylko brzmi przerażająco.
Dziś skupimy się na sprzedaży zegarków przez internet. Jeśli chcesz zainspirować się i dowiedzieć, jak robić to dobrze, zajrzyj na https://happytime.com.pl/. W tym artykule dzielimy się praktycznymi wskazówkami, które podpowiedzą Ci, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas otwierania własnego biznesu e-commerce z zegarkami. Zapraszamy do lektury!
Jak sprzedawać zegarki przez internet? Praktyczne porady
Sprzedaż przez internet, jej zasady oraz triki, które warto wykorzystywać, zmieniają się niezwykle szybko. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczne wskazówki, które pomogą Ci zarówno na etapie planowania sprzedaży, jak i po otwarciu sklepu.
Zostań oficjalnym dystrybutorem
Zegarki coraz częściej uznawane są za dobre luksusowe. Modele premium wysokiej klasy potrafią kosztować nawet kilka tysięcy. Jednak bez względu na cenę ważne jest oferowanie swoim klientom produktów wyłącznie ze sprawdzonych źródeł. Dzięki temu zyskają oni pewność, że wybierając zakupy w Twoim sklepie, wybierają jednocześnie w pełni oryginalne produkty.
W przypadku zegarków za ich oryginalnością idzie jeszcze jeden bardzo ważny element, a mianowicie gwarancja. Jeśli zostaniesz autoryzowanym dystrybutorem, Twoi klienci będą mogli liczyć na realizację reklamacji w oficjalnym serwisie producenta. A musisz pamiętać, że koneserzy zegarków bardzo o nie dbają o zwracają uwagę na ten element.
Stopniowo buduj swój docelowy asortyment
Nie od razu Rzym zbudowano. Planując otworzenie własnego sklepu z zegarkami, musisz mierzyć siły na zamiary. Wiemy, że kuszące jest zaoferowanie swoim potencjalnym klientom od razu bardzo szerokiego asortymentu, aby każdy znalazł w nim coś dla siebie. Jest to jednak dość ryzykowne, dlatego bardziej bezpieczną opcją jest stopniowe rozbudowywanie asortymentu.
Dobrym pomysłem jest zaczęcie od jednej kategorii czy marki i wykorzystując zarobione środki, wprowadzanie całkiem nowe produkty. Tak niszowe podejście może okazać się Twoim wyróżnikiem, o czym piszemy niżej.
Określ, czym Twój sklep ma się wyróżniać
Znalezienie jednej głównej cechy, która będzie wyróżniać Twój sklep od innych, sprawi, że Twój sklep nie zniknie w gąszczu innych oferujących podobne lub nawet te same produkty. Będzie to też coś, co z pewnością zwróci uwagę Twoich potencjalnych klientów i zachęci ich do wybrania właśnie Twojego sklepu.
Co może być takim wyróżnikiem? Przykładowo specjalizowanie się wyłącznie w polskich markach lub sprzedaż wyłącznie zegarków mechanicznych. Jeśli Twój asortyment będzie delikatnie zawężony, łatwiej też będzie Ci zgromadzić wokół sklepu zaangażowaną społeczność. Klienci będą wiedzieć, że to u Ciebie znajdą najświeższe nowinki z Twojej kategorii.
Zbierz zaangażowaną społeczność i zaprezentuj się jako ekspert
Bardzo dobrym pomysłem jest zbudowanie wokół marki zaangażowanej społeczności, wśród której znajdą się Twoi potencjalni klienci. Możesz wykorzystać w tym celu oczywiście media społecznościowe. To świetne miejsce do interakcji z odbiorcami i pokazanie marki od mniej oficjalnej strony.
Nawet jeśli jeszcze nie masz sklepu, media społecznościowe możesz zacząć prowadzić wcześniej. Dzieląc się wskazówkami i informacjami o zegarkach, pokażesz się jako ekspert w danej dziedzinie. Dopiero później możesz zacząć proponować pierwsze produkty – i będziesz miał komu je pokazać!
Pamiętaj także o nieopieranie się wyłącznie na jednym kanale komunikacji z potencjalnymi klientami. Buduj listę mailingową i kontaktuj się z nimi także w ten sposób. Awarie Facebooka czy Instagrama nie będą Ci straszne!
Daj się znaleźć lub… sam szukaj klientów!
Liczysz na to, że zegarki będą sprzedawać się same? Czasami oczywiście się to zdarza, jednak lepiej wspomóc ten proces reklamą i działaniami SEO. W ten sposób zapewnisz sobie ciągły ruch na stronie, a do osób, które odwiedziły Twój sklep możesz docierać ponownie za pomocą reklamy w social mediach lub Google. Nie zapomnij więc o przeznaczeniu miesięcznego budżetu na te działania.